دفاع مقدس، حلقه گمشده کتاب سال استان

هر دلیلی که داشته باشند، مدیریت محترم ارشاد خوب است بدانند که این «جشنواره های چهل نفری» نه بر کتاب جاودانه «کوچ کوچ» چیزی می افزاید و نه از ارزش شاهکار ادبی «پایی که جا ماند» اندکی می کاهد. کتابی که مقام معظم رهبری در قسمتی از تقریظیه شان بر این اثر مرقوم فرمودند:« این یک روایت استثنایی است».

نقدی بر گفتمان سیاسی و اجتماعی دوران سازندگی

تأکید بر عملگرایی،توجه به مدیریت تکنوکرات ها،تلاش برای ورود به عرصه تجارت آزاد جهانی و…،با گرایش های نخبگان موسوم به جناح راست،از قبیل تأکید بر ارزش های اسلامی در مدیریت،اولویت ایدئولوژی بر عملگرایی و توجه به اقتصاد مبتنی بر فعالیت تجار خرده پا تا حد زیادی متفاوت بود

برای توسعه و تعالی فرهنگ استان دست به دست هم دهیم

اینجاست که رسالت متولیان فرهنگی اهمیت فزون تری می یابد و باید تا دیر نشده است برای حفظ مواریث فرهنگی و اجتماعی سرزمین خود گامی اساسی برداشت.
دست اندرکاران فرهنگی می بایست مبتنی بر آگاهی و مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود به حفظ فرهنگ و تمدن استان یاری رسانند و به تولید آثاری در این زمینه همت بگمارند

نیم سوز کُنده های تَر…

البته فضای امروز دانشگاه با دیروز یک فرق اساسی دارد. و آن هم اینکه عده ای که نه حرف حساب برای گفتن دارند و نه بنیه علمی و تحقیقاتی قوی دارند و جز جنجال آفرینی و غوغاسالاری-که عمدتاً هم بیرون از دانشگاه هدایت میشوند- کاری دیگری در دانشگاه ندارند، نسبت به دیروز میدان را خالی دیده اند و مرزهای اخلاقی و علمی و اعتقادی را تخریب و یکه تازی می کنند. و قابل تأمل تر آنکه مسئولین هم نظاره گر این وقایع اند و با سکوتشان خدای ناکرده این را به ذهن متبادر می کنند که یا راضی اند و یا ناتوان در برخورد …!!

حاشیه امن قانون شکنان در دانشگاه یاسوج

گروهی در دوره مدیریت جدید دانشگاه یاسوج، حاشیه امنی برای قانون شکنی های خود در این دانشگاه پیدا کرده اند که …

هیس! اینجا تریبون رئیس جمهور است!

۱۶ آذر امسال در برخی دانشگاه‌ها به جای اینکه تریبون دانشجو باشد، شده بود تریبون رئیس جمهور؛ یعنی مصادره یک طرفه این تریبون توسط رئیس جمهور!

جهان عاری از معنا؛ برای نلسون ماندلا

ماندلا اسطوره آزادی نیست، ماندلا مردی است که جنگید تا مردمش و خاکش و کشورش خودشان باشند و با تمام سیاهی دیده شوند و سایه ای بالای سرشان نباشد و اگر این یعنی آزادیِ مدنظر شما او آزاد بود و اگر نیست که شما چنین مرادی از آزادی و آزادگی ندارید او یک تروریست بود و نمی تواند اسطوره نامیده شود.

مبانی نظری،عرصه اختلاف اصلاح طلبی و اصولگرایی

معنای این حرکت ها چیزی جز این نیست که« ما مبنای اندیشه ای نداریم و حرف شما را نمی خواهیم بشنویم پس آشوب می کنیم تا صدای شما را کسی نشنود»با این حساب مشخص می شود چه کسانی چماقداران و غوغاسالاران هستند

نارسیسیسم و توهم خودشیفتگی در استان!

نارسیسیسم یا خودشیفتگی: مساله این است!در منطقه ای که در نقطه به نقطه آن محرومیت موج می زند خودشیفتگی محلی از اعراب ندارد!

«کهگیلویه و بویراحمد» و حسرت ماندلایی که نداشت

علاوه بر این نهادها لازم است «مرداب دانشجویی» کهگیلویه و بویراحمد به این سؤال پاسخ دهد که در طول چند دهه گذشته چه اقدامی در جهت مبارزه با این نژاد پرستی علنی و آشکار داشته است و در جهت نکوهش این نگاه به یادگار مانده از طاغوت و عصر جاهلیت چه برنامه ریزی هایی اجرا نموده است و البته دستگاه عریض و طویل ارشاد، که از وظایف ذاتی اش بررسی معظلات فرهنگی و تلاش در جهت رفع آنهاست

به جای «مچ‌گیری‌ها» «دست‌گیری» کنیم

سال‌هاست که ما رو در روی هم ایستادیم و از این رویارویی چیزی عایدمان نشد؛ اگر دنبال بالابردن بیلان کارها هستیم، خدمت واقعی به مردم را در نظر بگیریم و برای دیگران راه‌بندان نکنیم؛ از کجا می‌دانیم که دیگران از ما بهتر عمل نمی‌کنند؟

آیاسونامی چمن در راه است؟

اکنون باید این سوال را پرسید که دکتر چمن علاوه بر تغییر و نه حذف ، چه کار مفید دیگری در مدت زمان تصدی گری خود برای بهبود فضای بهداشت و درمان استان انجام داده است.

همای شور و نشاط بر شانه های دانشگاه!

با ظهور سوال اساسی «نماینده ای که از مهمترین مسائل دانشگاه استانش بی اطلاع و یا کم اطلاع است با کدام مجوز خود را نسبت به دانشگاه مسئول و محق جلوه می دهد؟» بسیاری افراد موظف به پاسخ گویی می شوند و از سوی دیگر جلوه نمایی سوال «طرح تعریف غیردانشجویی/دانشگاهی از شور و نشاط در بستر دانشگاه، که می تواند متضمن جهت گیری ها و اختلافات سیاسی و جناحی باشد با چه هدفی صورت می گیرد؟» نیز اجتناب ناپذیر می شود.

جنبش دانشجویی، پر انگیزه در مسیر آرمانی ….

جنبش دانشجویی از آن جهت که آرمان خواه است و بی امان مدینه فاضله ای را در افقش می بیند، لحظه ای ساکن نمی نشیند و پرانگیزه و پر تلاش در جهت آرمان هایش حرکت می کند.

منفعت طلبی و طایفه گرایی یا اصلاحطلبی و اصول گرایی!

در استان ما نه اصولگرایی به خوبی تبیین شده و به آن عمل می شود و نه اصلاح طلبی.بلکه با شدت و ضعف متفاوت –و صدالبته نه به طور مطلق- این هر دو در عمل به منقعت طلبی تبدیل می شوند.یعنی مهم منافع فردی و حزبی و طایفه ای است نه اصول و نه اصلاح امور.

جنبش دانشجویی و …

جنبش دانشجویی، جنبشی نیست که صرفاً منتقد یا صرفاً موافق باشند، بلکه جنبشی است که برخاسته از منطق و عدالت است، یعنی مطالبه گری بر اساس منطق بر اساس یک گفتمان حاکم بر آن حرکت.

جنبش دانشجویی به عنوان یک قشر از جامعه که علاوه بر اینکه از بطن جامعه آگاه است غافل از عوامل بیرونی آن جامعه نیست، قشری که هوشیار و آگاه است بدون هیچ وابستگی.

فیلمی با برند اجتماعی

جز اینکه بگوییم این فیلم ها به پایین ترین لایه ی جامعه نفوذ کرده اند و گندآب های یک جامعه را به هم زده اند تاشاید برای خود مخاطبانی دست و پا کنند.آیا نشان دادن تجاوز پدرو یا کسی که نقش عمو را برای فردی بازی می کند به فرزند یا نشان دادن جمعیت شاید یک در هزارِ افرادی که شهوت پرستی را تا مرگ طرف مقابل پیش می برند چه دردی از جامعه دوا می کند ،

مصادره عبارات دینی برای قداست بخشی به افعال سیاسی

بنابراین نهج البلاغه با قرآن کریم تضادی ندارد و مصادره کردن عبارات آن به منظور قداست بخشی به واژگان سیاسی چون گفتمان «اعتدال و میانه روی» از طرف هر شخصی زیبنده نیست. در غیر این صورت قیاسی شکل می گیرد که هر مدعی اصوالگرایی و اصلاح طلبی با سابقه جریان موسوم به راست و چپ، افراطی و گمراه و باطل است که چنین قیاسی اساساً باطل است.

آقای رئیس جمهور! لطفا این آمارها را هم ببینید

آقای رئیس جمهور بیشتر از اینکه از دید عالی ترین مقام اجرایی کشور و سکاندار امور اجرایی صحبت کنند از دید یک روزنامه نگار یا یک منتقد به مسائل نگاه کردند و بیشتر به جای ارائه راهکار و اقدامات دولت فعلی به نقد و تفسیر دولت گذشته پرداخته و بیشتر به جای صحبت از آینده به گذشته اشاره کردند

تا قیامت بدهکار سه قطره خونم اگر…

آیادانشجوی امروز هم می‌تواند خود ناکام را قربانی نیکسونهای زمان کند تا رضاشاه‌های قلدر در سراسر گیتی اریکه‌های قدرت خود را لرزان ببینند؟ یا نه، کام‌ها شیرین است، و واویلا امروز تحولی که نیازمند حضور دانشجو باشد احساس نمی‌شود؟؟

صفحه 34 از 38 ... « اولین...1020...3233343536...آخرین »