با راه اندازی استراحتگاه در پارک شهدای گمنام گچساران، این شهر روزانه از ۲ هزار زائر کربلا پذیرایی می کند…

به گزارش یاسوج ۲۴، به نقل از فارس،  این‌ روزها شهرستان به یاد دوران دفاع مقدس حال‌ و هوای آن روزها را به خود گرفته است.

آن روزها امام جمعه شهر، مرحوم متقی کاشانی بود و این‌ روزها حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی به صورت شبانه‌روزی در کنار گچسارانی‌ها به عنوان یک خادم حضور دارد.

گچساران که روزی معبر شهداء و رزمندگان بود،‌ این‌ روزها معبر زائرین حسینی شده است. اینجا هیچ کس مسؤول نیست، همه خادم هستند و در کنار هم فضایی صمیمی را رقم زده‌اند.

این روزها گچساران حال و هوای دیگری به خود گرفته است. یکی جارو به دست دارد، یکی واکس می‌زند، یکی سفره را جمع می‌کند و دیگری سرویس‌های بهداشتی را برای زائران آماده می‌کند.

موکب شهدای گمنام گچساران

مردم شهرستان گچساران که برای اولین بار موکب خود را راه‌اندازی کرده‌اند میزبان زواری از سراسر ایران زمین هستند که پیاده و در لبیک به «هل من ناصر ینصرنی» از گوشه، گوشه کشورمان عازم کربلا هستند.

محمد رمضانی امروز در گفت‌وگو با فارس در گچساران اظهار کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر در موکب شهرستان گچساران حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شب‌ها، هر شب تعداد ۴۰۰ نفر از زائران حسینی در مکان موکب به استراحت می‌پردازند و صبح عازم خوزستان می‌شوند.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد تصریح کرد: موکب استقرار یافته در شهرستان گچساران با کمک‌های مردمی و هیئات مذهبی به صورت خودجوش بوده، و مردم نیز در این چند روز نذورات خود را در این مکان توزیع کرده‌اند.

وی افزود: ورود زائران از سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، کرمان، بندرعباس، خراسان شمالی و جنوبی حال و هوای خاص به داده است.

موکب شهدای گمنام گچسارانموکب شهدای گمنام گچساران

رمضانی با بیان اینکه برای پشتیبانی از موکب نیاز به کمک‌های مردمی داریم اظهار کرد: مردم و خیران گچسارانی که تمایل به مشارکت دارند و می‌توانند در این زمینه اقلام خوراکی، پتو و دیگر نیازهای زائرین ما را یاری کنند.

وی اذعان کرد: در حال‌ حاضر نیاز فوری و مبرم به پتو داریم چرا که زائرین در شب‌ها در این مکان استراحت می‌کنند و با کمبود پتو در این موکب روبه‌رو شده‌ایم.

موکب شهدای گمنام گچساران

=============

گزارش سمیرا نصاری