کتاب «از پرنده تا پرواز» کتابی است که به بررسی و تطبیق وصایای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با تعالیم اسلامی توحید، معاد و نبوت می پردازد.

یاسوج ۲۴: کتاب «از پرنده تا پرواز» کتابی است که به بررسی و تطبیق وصایای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با تعالیم اسلامی ، و می پردازد.

در ابتدای این کتاب جمله ای از آمده است: «امروز، به فضل همین شهادت ها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملت ها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند.»

فصل های آن در سه قسمت جداگانه ی «توحید»، «معاد» و «نبوت» آمده است که هر کدام به زیر موضوعاتی همچون توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی و …، معاد روحانی صرف، معاد جسمانی صرف، معاد جسمانی و روحانی و … و ولایت الله، ولایت رسول الله، ولایت امام معصوم و … پرداخته است.

نثر این کتاب روان و صفحه آرایی آن کمی متفاوت از دیگر کتاب های رایج در بازار است. مثلا در فصل اول پس از توضیح و شرح تفصیلی معنای توحید، به بررسی وصایای شهدای استان و تطبیق آن با هر کدام از اقسام توحیدی پرداخته است. 

به عنوان مثال در صفحه ی ۳۵ این کتاب اینطور آمده است:

شهید: مسعود خاتم

نام پدر: علیرضا

تاریخ و محل تولد: ۱۳۴۲/۵/۷ – روستای بهره عنا شهرستان گچساران

تاریخ و محل شهادت: ۱۳۶۲/۳/۲۵ زبیدات عراق

محل دفن: زادگاهش

سخن شهید: با حمد و ثنای پروردگار یکتا که بار دیگر به من منت گذارد و این افتخار بزرگ را نصیبم گردانید تا بتوانیم در جهادی مقدس علیه جنایتکاران شرق و غرب شرکت کنم و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی که جامعه ی ما را از بند اسارت ها و هواپرستی رهانید و با نور خدا آشنا ساخت و با درود به شهدای انقلاب اسلامی و جان بر کف که با فداکاری هایشان لرزه بر اندام شرق و غرب افکندند.

تحلیل: شهید خاتم سخنان خود را با حمد و ستایش خداوند آغاز می کند و به یکتایی پروردگار اقرار دارد چرا که حمد و سپاس تنها مخصوص خداوند یگانه و بی همتا است، این بخش از وصیت شهید عزیز دربردارنده ی مفهوم سپاس و ستایش خداوندی است که در آیه ی نخست سوره ی توحید آمده است: »الحمدلله رب العالمین و …

این کتاب در ۲۱۷ صفحه و با قطع رقعی طراحی شده که آن را چاپ کرده است.

نویسندگان از پرنده تا پرواز سید علی حسینی و بهمن پیمان هستند.

این کتاب به قیمت ۱۶ هزارتومان از طریق سایت www.anapana.ir به فروش می رسد.