فرماندار لنده با اشاره به توزیع بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۱۸۰ در لنده گفت‌: اعتبارات ماده ۱۸۰ با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته و در راستای افزایش سرعت خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف تخصیص و توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سیدیدالله فاطمیان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ گفت: سیاست‌های کلی و چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام برای بهره‌مندی و رفع تبعیض از جامعه و توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه‌ یافته ماده ۱۸۰ در اصل ۴۸ قانون اساسی تبیین و تشریح شده است.

وی افزود: اعتبارات این ماده در بخش‌های مختلف دفاعی، سازندگی، زیربنایی، فرهنگی و … ‌در راستای تحقق اهداف فوق توزیع شده‌ است.

فرماندار لنده با اشاره به مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان گفت: در زمین رفع مشکلات زمین‌های ورزشی و احداث زمین‌های ورزشی خاکی در روستاها مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی هم ۱۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی توجه به امر ورزش را یادآور شد و گفت: اهمیت این حوزه می‌طلبد که اعتبارات به‌خصوصی در این زمینه هزینه شود تا موجبات استفاده جوانان را از تفریحات سالم مهیا سازیم.

فاطمیان حوزه فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: نبود یک مکان مناسب برای ساماندهی حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان مشکلی بود که نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه‌های فرهنگی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند ولی در کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته تا شاید با ساخت و ایجاد یک مجتمع فرهنگی هنری شاهد تحولی چشمگیر در این عرصه باشیم.

وی بهداشت و درمان و سلامت را مهم‌ترین نیاز انسان دانست و گفت: برای تعمیر و مرمت خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده به حوزه راه‌ و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در حوزه راه و شهرسازی با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که در زمین آسفالت و روکشی جاده‌های روستایی، تکمیل راه‌ روستایی عروه، بهسازی جاده‌های بخش موگرمون بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار توزیع شده که در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

فاطمیان گفت: گستردگی روستاها و مشکلات آبرسانی به آنها از دیگر موضوعاتی بود که در کمیته برنامه‌ریزی ماده ۱۸۰ به آن توجه شده و برای تکمیل دو مجتمع آبرسانی روستای قیام و بخش موگرمون قریب به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: در بخش عمرانی برای تکمیل و تقویت طرح‌ هادی روستاها و احداث حوزه مقاومت خواهران در لنده بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته که می‌طلبد مسئولان امر در اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها اقدام مقتضی را در نظر گرفته و اجرایی کنند.

فرماندار لنده در ادامه خاطر نشان ساخت: اگر اعتبارات ماده ۱۸۰ به طور کامل محقق شود در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان خواهیم بود البته می‌طلبد مسئولان حوزه‌های مختلف بودجه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ش۴۰/ظ۱۰۰۴

منبع :