مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که در یکسال اخیر حدود ۷۰۰ نفر در سطح جاده های استان متأسفانه جان خود را از دست داده اند.

یاسوج ۲۴: فتاح محمدی  اظهار کرد: اصل بر این است که رانندگان همه مقررات را رعایت کنند و مسئولیت آن با خود راننده است اما دستگاه های دولتی چون حمل و نقل و راهداری، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها موظف هستند که علایم و رانندگی لازم را متناسب با شرایط ها لحاظ کنند و این را باید پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه ای افراد متولی این بخش در باید با رصد و نظارت جاده ها و بر اساس میزان ترافیک و ترددی که وجود دارد علایم هشدار دهنده و پیشگیرانه را نصب کنند و اگر وجود ندارد به دستگاه های متولی تذکر داده شود که این علایم نصب شود.

محمدی ادامه داد: ضمن اینکه این موضوع باید از متولیان رصد شود من نیز قطعا پیگیری می کنم افرادی در استان مأموریت پیدا کنند و ارزیابی کنند که در مسیر جاده های مهم استان نظارت شود. اگر در مکانی لازم به نصب علایم رانندگی و متناسب با آن جاده ایجاد نشده است را بر طرف کنیم اما بیش از ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی است.

براساس گفته مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان در یکسال اخیر حدود ۷۰۰ نفر در سطح جاده های استان جان خود را از دست داده اند./صبح زاگرس