رئیس مرکز مشاوره دانشگاه یاسوج از برگزاری ۱۰ کارگاه مشاوره برای دانشجویان ورودی جدید خبر داد.

مشاورهسایت مردم استان (ک و ب)؛فریبرز نیدل در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، با اشاره به نیازهای ای دانشجویان ورودی جدید بیان داشت: با توجه به اینکه دانشجویان تا قبل از ورود به دانشگاه شرایط زندگی دیگری داشته و با ورود به دانشگاه در شرایط زندگی تازه ای قرار می گیرند، که ممکن است استرس ها و فشارهای خاصی را در پی داشته باشد؛ بنابراین ضرورت احساس می شود که مرکز دانشگاه برای ایجاد شرایط سازگاری اقدام به برگزاری کارگاه هایی کند.

وی افزود: در طول نیم سال تحصیلی، کارگاه های مختلف مورد نیاز دانشجویان برگزار می شود که از مهم ترین آنها می توان به کارگاه سازگاری با زندگی دانشجویی اشاره کرد که به زودی در دانشگاه برگزار می شود.

رئیس از برگزاری ۱۰ کارگاه برای دانشجویان ورودی جدید خبر داد و گفت: این کارگاه ها برای سازگاری هر چه بهتر دانشجویان با محیط جدید دانشگاه و خوابگاه، نوع درس خواندن در دانشگاه، چگونگی کنار آمدن با مسایل عاطفی و ارتباطی و احساس تنهایی که در روزهای اولیه به آنها دست می دهد، برگزار می شود که سعی داریم در همین روزهای آغازین سال تحصیلی نسبت به برگزاری آنها اقدام شود.

نیکدل به دیگر برنامه های مرکز مشاوره دانشگاه اشاره کرد و گفت: انجام مشاوره به تمام دانشجوها جزو برنامه های روتین مرکز مشاوره است که امسال نیز به شیوه ای بهتر صورت می گیرد.

وی افزود: همه مشاوران دانشگاه اعضای هیات علمی گروه روان شناسی دانشگاه هستند که همه در رشته خودشان از اساتید خوب و نخبه هستند و با حضور در مرکز مشاوره و خوابگاه های دانشجویی به آنها مشاروه می دهند.

رئیس مرکز مشاوره ادامه داد: مهم ترین و بیشترین فعالیت مرکز مشاوره دانشگاه به مشاوره های تحصیلی اختصاص دارد.

نیکدل از برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره ای برای دیگر دانشجویان دانشگاه نیز خبر داد.