رئیس دانشگاه یاسوج گفت: پایان‌نامه‌های این دانشگاه در راستای رفع مشکلات استان هدفمند شده و موضوعات کاربردی به دانشجویان داده می‌شود.

به گزارش یاسوج۲۴؛ احمد در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش امسال نشان داد که کار جمعی خروجی خوبی دارد که این خروجی به‌ویژه در بخش خصوصی نمود بارزی داشت و می‌تواند الگویی برای سال‌های آینده باشد.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش با وجود تنگناهای مالی به خوبی برگزار شد به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: در این استان حدود ۱۰ هزار پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز آموزش عالی مختلف در حال اجرا است که نیاز است حداقل ۳۰ درصد آنها در راستای نیازها و برای رفع مشکلات استان جهت داده شود.

 

رئیس از دانشگاهیان خواست با دستگاه‌های اجرایی ارتباط بیشتری داشته باشند و عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید مشکلات استان را دریافت کرده و توان خود را در راستای رفع این مشکلات به‌کارگیری کنند.

 

عریان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های کارآفرین یا نسل چهارم سوق پیدا کنند، ابراز کرد: در این زمینه اقداماتی در دانشگاه یاسوج انجام شده و پایان‌نامه‌های این دانشگاه را در راستای مشکلات استان هدفمند کردیم.

 

وی بیان کرد: علاوه بر این رشته‌هایی را در دانشگاه یاسوج تأسیس کردیم که در راستای نیازهای طبیعی استان باشد و علاوه بر این راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی، گردشگری، هنر و نفت و گاز و غیره که مزیت‌های نسبی استان هستند هم در دستور کار ما قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه یاسوج از کاهش بروکراسی بین دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف خبر داد و گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه توسعه یافته‌ای داشته باشیم باید از اتاق شیشه‌ای و لوکس خود بیرون آمده و حل مشکلات جامعه را هدف قرار دهیم و از سویی دستگاه‌ها هم به توان دانشگاه‌ها باور داشته باشند.

 

انتهای پیام/ح