استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر از ابزار قدرتمند در دست هنرمندان که در شرایط کنونی می تواند بسیاری از نقاط ضعف استان را رفع کند.


استاندار گفت: هنر از ابزار قدرتمند در دست هنرمندان که در شرایط کنونی می تواند بسیاری از نقاط ضعف استان را رفع کند.

دکتر سیدموسی خادمی در جمع هنرمندان حوزه هنری استان با بیان اینکه، فرهنگ و هنر اساس و زیربنای هر جامعه ای است و درتمامی امور زندگی جایگاه فرهنگ و هنر به عنوان جایگاه پایه قرار دارد، افزود: مسئولان استانی نقاط قوت و ضعف در حوزه فرهنگ و هنر را مورد بازبینی و اریابی قرار داده و در جهت رفع موانع موجود گام بردارند.

خادمی با بیان اینکه، امروز می‌توانیم با ابزار هنر بسیاری از نقاط ضعف استان را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم و برای این کار هنرمندان می‌توانند فرهنگ‌سازی را با زبان هنر انجام دهند، تصریح کرد: ما دارای استعدادهای ارزشمندی در حوزه هنرهستیم که به دلیل عدم حمایت های خوب معنوی و مادی فرصتی برای معرفی و ظهور آنها پیش نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه، ریشه بسیاری از آسیب ها، ناهنجاری ها و ناامنی های اجتماعی را باید از طریق کار فرهنگی و هنری جستجو و رفع کرد گفت: اگر هنر تقویت شود، آسیب ها به حداقل می رسند.

خادمی افزود: هنر نباید ابزاری برای تحقیر کردن شود و وقتی هنر ارزش واقعی خود را می یابد که در راه منافع مردم، مصالح نظام و تبدیل به یک ابزار قدرتمند در راستای کمک به توسعه و عبور از عقب‌ماندگی و محرومیت بکار گرفته شود.

 به گفته استاندار، هرگونه هزینه در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است چرا که هنر، انگیزه ساز برای حرکت ها و فعالیت ها در تمام حوزه هاست و برگزاری جلسات، همایش ها و نشست ها سبب تقویت و شتاب بخشیدن به روی آوری درعرصه فرهنگ و هنر خواهد شد.

  خادمی با بیان اینکه، این استان بکر است و می‌توان کارهای هنری زیادی در آن انجام داد، افزود: تاکنون کارهای خوبی در عرصه هنر انجام شده است که باید این کارها ادامه یابد.

خادمی با یاد آوری از "کتاب کوکب سوخته" اثر کوکب حاتمی هنرمند گچسارانی، افزود: در موقع جابجایی منزل در طول سال‌های گذشته بسیاری از کتاب‌های ما دور از دسترس بوده، اما تنها کتابی را که همیشه در دسترس قرار داده‌ام مربوط به خانم کوکب حاتمی با عنوان کوکب سوخته است.

خادمی با تقدیر از همه هنرمندان استان از کارهای رضا گشتاسب، نویسنده بزرگ تئاتر در استان و آثارعکس اسحاق آقایی عکاس مطرح کشوری از این استان تقدیر کرد وگفت: این‌ها از سرمایه‌های خوب استان هستند که با زبان هنر به توسعه و معرفی این استان در سطوح داخلی و خارجی کمک می‌کنند.

در این مراسم از تعدادی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری با اهدا لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

ج/۲۳۸


منبع : سایت