کتاب شعر طنز « کله پاچه عروسی» منتشر شد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب شعر طنز «کله پاچه عروسی» از تولیدات واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری این استان منتشر شد.

برگزاری کنسرت گروه موسیقی سنتی لری در حمایت از مردم کرمانشاه

کنسرت بزرگ هنرمند محبوب استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از مردم زلزله‌زده کرمانشاه در یاسوج برگزار می‌شود. عواید این کنسرت بصورت کامل به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تعلق خواهد گرفت.

برگزاری همایش ملی پژوهش های شعر معاصر فارسی در دانشگاه یاسوج

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج از برگزاری همایشی ملی “پژوهش‌های شعر معاصر فارسی” با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی ایران، در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری برنامه های متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در استان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تجلیل از کتابداران نمونه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه بخشی از مهمترین این برنامه هاست.

میزبانی شهرستان چرام از سومین جشنواره منطقه ای شعر آیینی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام اظهار داشت: اختتامیه سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی مشک تشنه در شهرستان چرام برگزار می‌شود.

۱۴ اثر ارزنده در حوزه ادبیات پایداری استان به چاپ رسید

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات حوزه برای چاپ تعداد ۱۴ اثر اشاره کرد و گفت: این آثار مربوط به خاطرات رزمندگان، آزادگان و ایثارگران است که در مراحل مختلف از گردآوری تا کارشناسی قرار دارند.

پوستر شاعر حق پرست و صادق+دانلود

در سالروز بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادب پارسی،‌ طرحی از تصویر دیدار رهبر انقلاب اسلامی با استاد شهریار در تاریخ ۲۹ ام تیرماه ۱۳۶۶ به همراه جمله‌ای از رهبر انقلاب درباره‌ی استاد شهریار که در سال ۱۳۸۵ ایراده شده است، منتشر شد.

شاعر کهگیلویه و بویراحمدی، نفر اول جشنواره شعر رضوی شد

شاعر کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی شعر رضوی، نفر اول این مسابقات شد و جایزه خود را از شاعر مشهور کشوری در یافت کرد …

خوشا به حال شهیدی که خواهری دارد – شعر اربعین

زمانه ای که تنش روی خاک می افتد خوشا بحال شهیدی که خواهری دارد

عجب حال و هوایی دارد، دیدن روی تو را بیشتر از آن بالا – شعر اربعین

مثل خواب است عجب حال و هوایی دارد دیدن روی تو را بیشتر از آن بالا

بهترین کارگر دنیا (شعر + داستان)

وقتی // زیر بار میروی // زیر فشار گونی های گندم. // مرا به یاد بیاور // و خواهر کوچکم را // وقتی از او میپرسند: // پدرتان چه کاره است؟

رئیس ارشاد کهگیلویه عذرخواهی کرد

شعری که این شاعر داده بود با شعری که قرائت کرد دو مقوله متفاوت بود. حتی این شاعر شعر سپید می‌سراید اما شعری که خوانش شد کلاسیک بوده و از خودش نبود.

شعری که حیثیت فرهنگ را بر باد داد

سومین دوره محفل ادبی «شب‌های شعر بلادشاپور» در حالی برگزار شد که خوانش یک شعر ضداخلاقی عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را زیر سوال برد.

سه شعر زیبای لری از فریدون داوری

فریدون داوری شاعر، نویسنده و محقق کهگیلویه و بویراحمد متولد سال ۱۳۴۱ است که به عنوان یکی از بزرگترین شاعران لر شناخته شده و با ادبیات فارسی آشنایی کامل دارد و تاکنون نیز ده ها اثر از این شاعر و نویسنده هم استانی به چاپ رسیده است.

شعر زیبای بانوی کهگیلویه و بویراحمدی در رثای حضرت فاطمه (س)

سیده فاطمه صداقتی نیا شاعره جوان کهگیلویه و بویراحمدی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شعری را سروده است. به گزارش مردم استان، قطعه ای زیبا از سیده فاطمه صداقتی نیا را که در وصف حضرت زهرا (س) سروده شده است را در زیر بخوانید. تو را ندیده ام نه در کارت پستال […]

استاد فریدون داوری!! لطفا ساحت شعر را حرمت نگه‌دار

ساحت شعر و شأن شاعری بسیار و بسیار بالاتر از این ضعیف گویی‌هاست و چیزی و یا کلماتی که این اندازه راحت در پیش پای هر کسی سروده شود هرگز شعر نیست و یک مدیحه سخیف و ضعیف است.

دردهایی که داستان شده اند

ردهایم به هم گره خورده، دردهایی که داستان شده اند
از دلم تکه تکه افتاده، راهی مغز استخوان شده اند

خاطراتی که دود می کردیم…

وردها خالی و کپر خالی/
مشک ها پای چشمه خشکیدند/
دسته دسته پریکه ها را از/
شاخه های چنار می چیدند

توافق بسته ای

تیم ما بسته ای توافق کرد
کلی و دسته ای توافق کرد

جان کری با ظریف در لوزان
بر سر هسته ای توافق کرد

کیهَ نی کوگ غزل خون بهار …. (شعری از محمد جاودان خرد)

سایت مردم استان (ک و ب): شعری از محمد جاودان خرد: تقدیم به حضرت صاحب الزمان (عج)   کیهَ نی کوگ غزل خون بهار        بی تو رَهتهِ وَ دلم صبر وقرار صغدَه کرده دلم اَ دیری تو          زی بیو وُ دلمَ صغدهَ درار گنج پنهون دلی، مِن دل […]

صفحه 1 از 2 ... 12