متاسفانه جوانان و نوجوانان ما در خواب زمستانی مسؤولان، یک به یک در حال پرپر شدن هستند ، عده‌ای از مسئولان بلندپایه، حقوق بگیران نجومی و این غارتگران بیت‌المال را ذخایر نظام می‌دانند ولی در فکر جوانان ما که در واقع ذخایر ما هستند، نیستند…

به گزارش سایت مردم ک و ب،  ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه هدف و قیام سیدالشهدا(ع) برای تشکیل حکومت و صرف رسیدن به فیض شهادت نبود، اظهار کرد: آنان که می‌گویند امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت و صرف رسیدن به فیض شهادت قیام کرد، بین هدف و نتیجه خلط کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در زمان امامت ابی‌عبدالله آنچنان انحراف در دین به وجود آمده بود که علاوه بر مردم گویندگان و عالمان دین و حکومت هم فاسد شدند.

عضو شورای تبیین مواضع با اشاره به این مطلب که دین خدا نیازمند یک تغییر اساسی بود، ابراز کرد: دین خدا نیازمند یک اسلام بود که تحقق و احیای اسلام هدف امام جهت قیام بود.

وی اضافه کرد: اینکه امروزه عده‌ای خارج از دایره عقل و منطق برچسب سازش و مذاکره با استکبار را به کاروان سراسر عشق اباعبدالله وارد می‌دارند، این تحلیل غیر قابل بخشش و منشا آن فقدان در تحلیلگری سیاسی و دینی است.

نادری با تاکید بر این مطلب که درس عاشورا، درس صبر و بردباری هست، گفت: درس عاشورا، درس آزادگی در برابر عزت است نه مذاکره در سایه ذلت، بزرگترین شاخصه کربلا عزتمندی و مبارزه با استکبار بوده که ثمره قیام عاشورا سندی بر این سخنان است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در مقابله با استکبار، دیپلماسی سازش، مذاکره و لبخند نه تنها منجر به مصونیت نمی‌شود بلکه ندامت و ضلالت را در پیش خواهد داشت.

نادری، قیام امام راحل را نمونه بارز لبیک یا حسین (ع) دانست که ستون‌های استکبار جهانی را به لرزه درآورد و خاطرنشان کرد: اقتدار اسلام با قیام امام راحل بیش از پیش به رخ مستکبران عالم کشیده شد.

وی، افزود: امروزه بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی، عده‌ای غرب‌زده تفسیر جدید دارند و به دنبال این هستند که این تفسیر جدید را بر جامعه اسلامی تحمیل کنند.

این عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: نفوذ این تفکرات در محافل تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر جامعه اسلامی سبب شده که علاوه بر برجام که نتیجه تقریبا هیچ را به دنبال داشته، قراردادهای دیگری مصالح نظام و منابع ملی ما را به خطر بیندازد.

نادری با بیان اینکه نتیجه این تفکرات همین فیش‌های نجومی است، تصریح کرد: عده‌ای بیت‌المال را غارت می‌کنند و دم از اعتدال‌گریی هم می‌زنند، عده‌ای دیگر کار آنان را تایید می‌کنند و می‌گویند در چارچوب قانون بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به بحث فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد و کشور اشاره کرد و عنوان داشت: افرادی در پی نفوذ در دستگاه‌های ما هستند با تفکری لیبرال، اینان در پی این هستند که این تفکر را در جامعه اسلامی حاکم کنند و شمشیر را از رو بسته و با برگزاری کنسرت‌های نامشروع و لهو ولعب، جامعه اسلامی را از فضای معنوی خود دور کنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با متذکر شدن این مطلب که ولنگاری فرهنگی سبب بیکاری می‌شود، افزود: متاسفانه جوانان و نوجوانان ما در خواب زمستانی مسؤولان، یک به یک در حال پرپر شدن هستند و صدایی از کسی بلند نمی‌شود، عده‌ای از مسئولان بلندپایه، حقوق بگیران نجومی و این غارتگران بیت‌المال را ذخایر نظام می‌دانند ولی در فکر جوانان ما که در واقع ذخایر ما هستند، نیستند که جای بسی تامل دارد.

نادری در بخش بعدی از سخنان خود به بحث بومی و محلی شهرستان چرام نیز اشاره داشت و با بیان اینکه منطقه چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد سالهاست به نام یک شهرستان تلقی می‌شود، متذکر شد: متاسفانه امکانات شهرستان و دانشگاه‌های آن، مدارس و مراکز دولتی در حد یک شهرستان نبوده و به وسعت یک شهرستان تدارک دیده نشده است.

وی، خاطرنشان کرد: چرا باید بیماران شهرستان چرام به بیمارستان دهدشت و سایر شهرستان‌های دیگر اعزام شوند و فاقد پزشک متخصص باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های زیادی که دارد به بخش کشاورزی آن توجه نشده است در حالی که می‌تواند یکی از قطب‌های بزرگ برنجکاری در استان باشد.

نادری به راه‌های ارتباطی چرام به عنوان معضل بزرگ این شهرستان اشاره کرد و گفت: سؤال من از مسؤولان این است که با وجود این همه جاده در دست، چرا چرام در بن بست جغرافیایی قرار دارد و کسی هم اقدام قابل توجهی نکرده و این در حالی است که چرام یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی است.

عبدالله نادری