مدیر اجرایی سوگواره استانی تعزیه کهگیلویه و بویر احمد گفت: مراسم اختتامیه سوگواره استانی تعزیه فردا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در لنده برگزار می‌شود.

اسماعیل زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین ثمره عاشورا و چراغ راه حرکت‌های دین مبین اسلام در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: هنر تعزیه در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در سراسر جهان اسلام رواج یافته تا اندیشه‌های ناب حسینی در قالب هنر و تعزیه به آیندگان اهدا شود.

مدیر اجرایی سوگواره استانی تعزیه کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: چند سالی است که در برنامه‌های متعددی برای اجرا و حمایت از گروه‌های تعزیه برگزار می‌شود.

زارعی، توجه به ارتقاء سطح کمی و کیفی تعزیه در ادوار مختلف را یادآور شد و بیان داشت: امروزه که هنر تعزیه در سطح کشور ما رشد و نمو خوبی پیدا کرده مسئولان امر باید با برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه به نشر ارزش‌های عاشورایی در بین جوانان بیندیشند و نگذارند تفکر عاشورایی از جامعه جدا شود.

وی با اشاره به اجرای سوگواره استانی تعزیه در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۵ گروه تعزیه به جشنواره راه یافته که از این میان هیئت داوران هفت گروه را به عنوان گروه‌های برتر معرفی کرده‌اند.

مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده تصریح کرد: از میان گروه‌های برتر سه گروه از شهرستان لنده، سه گروه شهرستان کهگیلویه(دهدشت و سوق) و یک گروه متعلق به گچساران بوده که از ۲۵  لغایت ۲۹ آذر ماه در هفت شهرستان استان به اجرای تعزیه پرداختند.

وی افزود: اختتامیه سوگواره استانی تعزیه فردا با حضور مدیر کل  و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گروه‌های برتر تعزیه استان، فرماندار، امام جمعه و شورای اداری در شهرستان لنده برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ذ۳۰

منبع :