مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز در دانشگاه‌های ما که نام اسلام را یدک می‌کشند حجاب هنوز به به نقطه مطلوب نرسیده است و برای آن باید تلاش بسیار شود.

   در جمع مردم شهرستان با بیان اینکه اهداف عالیه انسان‌های بزرگ را زنده‌نگه داشته است، اظهار داشت: تاریخ بیانگر این‌است که آنچه مردان بزرگ و انسان‌های سترگ را زنده نگه داشته اهداف عالیه و استقامت در این مسیر بوده است.

سید اقبال راستگووی افزود: آنچه حادثه عاشورا و قیام کربلا را زنده نگه‌داشت اهداف عالیه‌ای بود که امام حسین(ع) برای آن با دشمنان اسلام به مقابله برخواست و در این راه سر داد.

کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: اهدافی که امام حسین(ع) در قیام کربلا دنبال می‌کرد باید در ماه محرم و صفر برای مردم تبیین شود تا ارزش راه و هدف این امام همام برای همگان روشن شود.

راستگو تصریح کرد: امام حسین(ع) در مناظره‌ها و موجه‌های حضوری که برای منصرف کردن ایشان انجام شد و یا در نامه‌ای که به سران پنج‌گانه بصره نوشته شد آمده است.

وی افزود: در این نامه آمده است” مردم بصره از رفتن من ممانعت نکنید چرا که سنت جدم پیغمبر خدا مرده است، جدم ۲۳ سال آزار و اذیت شدند و زحمت کشیدند به گونه‌ای که هیچ یک از پیامبر الهی به آن اندازه اذیت نشده‌اند. بدعت‌ها زنده‌شده‌اند و امر به معروف و نهی از منکر از میان رفت”.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: خروج امام حسین(ع) برای از بین‌ بردن بدعت‌ها و زنده‌کردن سنت‌های و باورها و اصلاح امور جامعه بوده است.

وی افزود: امام حسین(ع) برای اصلاح باورها، اعتقادات، دادن معرفت و بصیرت و بینش قیام کرد.

راستگو با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر، بیان داشت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به معرفت، بصیرت و تیزبینی در تصمیم گیری‌ها و تقویت بینش‌ها نشأت گرفته از همین تفکر عاشورایی امام حسین(ع) بوده است.

وی اذعان داشت: بصیرت از دیدگاه رهبری یعنی این‌که مردم بدانند شمری که در کربلا بر سینه ابا عبدالله نشست جانباز صفین بود ولی به دلیل نداشتن بصیرت و شناخت از امام خود از راه منحرف و در صف دشمنان اسلام و دین قرار گرفت.

با بیان اینکه امام حسین(ع) اصلاح امت جدش رسول‌الله را مهم‌ترین هدف خود معرفی کرده است، گفت: امام حسین(ع) می‌خواست باورها، روحیه‌ها و اقتصاد مسلمین را اصلاح کند.

راستگو متذکر شد: اگر باورها اصلاح شود و مردم در تصمیم‌گیری‌ها بتوانند به حجت‌خدا معرفت پیدا کنند، خودباوری و شجاعت و عزت را به جای ترس برگزینند، برای دفاع از حق مظلوم جان دهند و نگذارند بیت‌المال مسلمین به غارت برود آن وقت می‌توان گفت که اصلاح انجام شده‌ است.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شناخت ولی در جامعه گفت: جامعه بدون شناخت حجت خدا بی‌ارزش است.

راستگو گفت: آن دم مسیحایی که امام و رهبری در قلوب ملت دمیدند و تشعشع آن امروز جهانی شده نشأت گرفته از روحیه شجاعت و خودباوری و عزت امام حسین بود که ما را در میادین مختلف مستحکم و استوار نگاه داشت و امروز برای دفاع از حق خود در برابر ابر قدرت‌ها و دولت‌های استکباری ایستادگی و مقاومت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما تربیت یافتگان مکتب عاشورایی هستیم، اضافه کرد: اصلاح اقتصادی یعنی حفاظت و نگهداری از بیت المال مسلمین یعنی حفاظت از اقتصاد و معیشت مردم و نباید بیت المال به تاراج رود.

راستگو با اشاره به نامناسب بودن پوشش زنان و دختران در جوامع اسلامی و روابط نامشروع، گفت: امروز ما و دختران و زنان جامعه اسلامی باید را از دختر سه ساله اباعبدالله (ع) یاد بگیریم که وقتی بر بالین پدر رسید از با پدر سخن گفت و بس.

وی تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های ما که نام اسلام را یدک می‌کشند حجاب هنوز به به نقطه مطلوب نرسیده است و برای آن باید تلاش بسیار شود.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با علی ماندن و یا علی گفتن تنها نقطه‌ای تفاوت داشته اما با علی بودن کجا و یا علی گفتن کجا.

 

منبع : فارس نیوز