احمدزاده کرمانی، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز مشکل معیشت و اقتصاد یک مسئله اساسی است، گفت: گرانی لوبیا، لپه، شیر و دوغ ربطش به تحریم چقدر است که همه چیز را به تحریم ربط می دهند.

روح الله ، رئیس سابق سازمان و از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری روز گذشته در میتینگی در تالار ستاره شهر یاسوج ضمن اشاره به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» گفت: حماسه امسال از جنس توده مردم بوده و حماسه سیاسی است؛ چرا که قرار است سرآغاز دولتسازی جدیدی باشد.

 

وی با اشاره به وضعیت دیپلماسی ایران در عرصه بین المللی اظهار داشت: امروز یک اجماع بزرگ جهانی برای متوقف کردن حرکت ایران در حال شکل گیری است. همه عالم می دانند که ایران به دنبال بمب هسته ای نیست، قصه تبادل انرژی در قرن بیست و یکم است و آن انرژی هسته ای است که هرکس به آن دسترسی داشته باشد، جزو کشورهای قدرتمند جهان محسوب می شود.

 

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: دولتی که می خواهد در آینده تشکیل شود، دیپلماسی آن باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد، کسی باید بر سر کار بیاید که در عرصه بین المللی مظهر ملت ایران باشد.

 

استاندار سابق فارس مشکل اصلی جامعه را مشکل معیشت دانست و گفت: امروز مشکل معیشت و اقتصاد در مملکت یک مسئله بنیادی و اساسی است، اگر عده ای نتوانند معاش مردم را تامین کنند، ممکن است مردم را از باورهای دینی دور کنند.

 

احمدزاده کرمانی تصریح کرد: باید آسیب شناسی کرد در کشوری که این همه منابع دارد، چرا مدیریت اقتصاد ملی آن اینقدر ضعیف است؟ کجای دنیا اقتصادش اینگونه اداره می شود که ما اداره می کنیم؟

 

وی اذعان داشت: لوبیا، لپه، شیر و دوغ ربطش به تحریم چقدر است که همه چیز را به تحریم ربط می دهند. شاید تحریم یک درصد اثر گذاشته باشد؛ نه اینکه کار از دست برود.

 

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به فساد اقتصادی در بخشی از جامعه گفت: در راه مبارزه با فساد ذره ای نباید کوتاهی کرد، مردم را در ورزشگاه آزادی جمع می کنیم که چه شود؟ فکری به حال معیشت مردم بکنید، باید بوی امید را در جامعه دمید.

 

احمدزاده کرمانی در پاسخ به این سئوال که چرا با شعار دولت جوان آمدم، گفت: به خاطر اینکه احساس می کنم برخی آقایان در لایه های مختلف کشور رسوب کرده اند و این عده دیگر کارایی برای نسل جوان ما ندارند.