قائم مقام کمیته امدادامام خمینی(ره) استان از پرداخت بیش از ۹۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، ارسلان جلال فرد اظهار داشت: کمک معیشت به منظور بهبود وضعیت زندگی خانواده ها و جبران بخشی از نیازهای مددجویان تحت حمایت به آنها پرداخت می شود.

وی ب…

قائم مقام کمیته امدادامام خمینی(ره) استان از پرداخت بیش از ۹۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار داشت: کمک معیشت به منظور بهبود وضعیت زندگی خانواده ها و جبران بخشی از نیازهای مددجویان تحت حمایت به آنها پرداخت می شود.

وی بیان کرد: به همین منظور در شش ماهه اول سال جاری، مبلغ ۹۸میلیارد و ۵۵۶میلیون و ۳۵۰ هزار ریال کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

جلال فرد با بیان اینکه این مبلغ به ۳۱ هزار و ۷۰۷ خانوار مددجو پرداخت شده، تصریح کرد: از این تعداد خانوار، ۱۶ هزار و ۵۳۳ خانوار مددجوی عادی و ۱۵ هزار و ۱۷۴ خانوار طرح شهید رجایی می باشند.

وی آمار جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان در نیمه اول سال جاری را ۸۱ هزار و ۶۱۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این جمعیت آماری ۱۱هزار و ۱۷۰ نفر دانش آموز بوده و خدمات فرهنگی مختلفی به آنها ارائه می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۲۲ خانوار دارای سرپرست مرد با جمعیت ۳۷ هزار و ۲۷۸ نفر تحت حمایت داریم، گفت: از جامعه آماری تحت حمایت ۲۰ هزار و ۱۸۵ خانوار دارای سرپرست زن با جمعیت ۴۴ هزار و ۳۳۸ نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

جلال فرد تأکید کرد: کمک معیشت پرداختی به مددجویان غیر از کمک‌هایی است که در قالب مسکن، خدمات فرهنگی، درمانی، حقوقی،جهیزیه،اشتغال و کمکهای موردی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمک معیشت ماهیانه، مشکلات مالی و معیشتی خانواده های تحت حمایت بررسی و بسته به نیاز آنها، خدماتی در قالب تسهیلات قرض الحسنه یا کمک نقدی بلاعوض به خانواده های نیازمند نیز پرداخت می شود.

 

منبع : کمیته امداد امام خمینی استان ک-و-ب