مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: با شمارش کمک های مردمی تاکنون، میزان این کمک ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

سایت مردم استان (ک و ب)؛عبدالمجید گفت: هدف از تأسیس کمیته امداد یاری رساندن به محرومان و مستضعفان، و تلاش برای توانمندسازی و خودکفا کردن محرومان می باشد.

وی اظهار داشت: کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان سعادت بزرگی است که نصیب ما شده و امید است بتوانیم گامهای موثری در این راستا برداریم.

فرهادی افزود: یکی از برنامه های کمیته امداد برگزاری با شروع سال تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند می باشد.

وی نهادینه کردن فرهنگ احسان و کمک به هم نوع را در بین نوجوانان و نونهالان از مهمترین اهداف جشن عاطفه ها عنوان کرد و تصریح کرد: وظیفه ما این است که فرصتی را برای شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان نیازمند این مرز و بوم فراهم نماییم تا همپای دیگر دانش آموزان به مدارج بالاتر علمی برسند.

وی با بیان اینکه این جشن هر ساله با مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج مستضعفین و با محوریت کمیته امداد برگزار می شود، بیان کرد: در مجموع ۸۱۹ پایگاه ثابت و سیار و مدارس و مساجد و بسیج کار جمع آوری کمک های مردمی را برعهده داشتند.

مدیرکل مبلغ جمع آوری شده از این پایگاهها را تاکنون، ۳ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۷۸۳ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

فرهادی ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج، آحاد مردم و تمامی امدادگران، که با کمیته امداد در برگزاری هرچه باشکوهتر جشن عاطفه ها همکاری داشته اند، بیان داشت: مردم خیر و نوعدوست استان با حضور پرشور خود در پایگاههای جشن عاطفه ها و با اهداءکمک های نقدی و جنسی خود ثابت کردند که نسبت به همنوعان نیازمند خود بی تفاوت نیستند.

وی با بیان اینکه روند جمع آوری کمک های مردمی به جشن عاطفه ها همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مبالغ جمع آوری شده از مدارس به سرعت بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع و ارقام جمع آوری شده از دیگر پایگاهها برای کمک به سایر دانش آموزان نیازمند با اولویت ایتام هزینه می شود.