مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از ایجاد فرصت های شغلی و اجرای ۹۷۷ طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، عبدالمجید فرهادی با اشاره به اینکه سیاست اصلی کمیته امداد توانمندی مددجویان می باشد، اظهار داشت: در این راستا کمیته امداد همواره با ایجاد فرصت های شغلی برای…

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از ایجاد فرصت های شغلی و اجرای ۹۷۷ طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در هفت ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، عبدالمجید فرهادی با اشاره به اینکه سیاست اصلی کمیته امداد توانمندی مددجویان می باشد، اظهار داشت: در این راستا کمیته امداد همواره با ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان و ارائه تسهیلات اشتغال زایی به آنان جهت رساندن آنها به خودکفایی و در نهایت خروج از گردونه حمایت تلاش می نماید.

وی ارتقاء عزت نفس و حفظ کرامت انسانی را از دیگر اهداف اشتغال زایی مددجویان عنوان و تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۹۷۷ طرح اشتغال زایی جهت مددجویان تحت حمایت این نهاد در هفت ماه گذشته سال جاری اجرایی شده است.

فرهادی اعتبار هزینه شده در این مورد را ۷۱میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ در قالب تسهیلات کارانگیزی، توان افزایی و خودکفایی از محل اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات بانکی به مددجویان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان آموزش افراد واجد شرایط خانواده های مددجو در رشته های فنی و حرفه ای و صنایع دستی و برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور مهارت یابی، ارائه مشاوره های شغلی در زمینه کسب موقعیت های شغلی مناسب به مددجویان با حضور کارشناسان متخصص در این حوزه را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زایی در کمیته امداد با پشتوانه علمی و مهارت آموزی مددجو در رشته های مختلف همراه است، بیان داشت: در این راستا ۷۴۹ نفر از مددجویان در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت نموده و آموزش های و مهارت های مختلف را فراگرفتند.

فرهادی اعتبار هزینه شده در زمینه ارائه این آموزش ها را یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال اعلام کرد. نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح های اشتغال، ارائه آموزش های تکمیلی در هنگام اجرای طرح های خوداشتغالی، بازاریابی و فروش تولیدات طرح های خودکفایی به قیمت مناسب، و معرفی زنان بی سرپرست روستایی برای دریافت وام خوداشتغالی از خدمات دیگر این نهاد در خصوص خودکفایی و اشتغال زایی است.

 

منبع : کمیته امداد امام خمینی استان ک-و-ب