مسوول درمانگاه امام جعفرصادق(ع) یاسوج گفت: کمبود فضای فیزیکی که فقط تسریع در ساخت مرکز جراحی محدود امکان پذیر است، کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی که با توجه به تحریم ها و قیمت های سرسام آور و با درآمد کنونی درمانگاه مرتفع نمی شود از دیگر مشکلات این درمانگاه است.

در گفت وگو با مسوول درمانگاه امام جعفرصادق(ع) یاسوج

کمبود نیروی انسانی متخصص و فضای فیزیکی مهمترین مشکل درمانگاه است

مسوول درمانگاه امام جعفرصادق(ع) یاسوج گفت: کمبود فضای فیزیکی که فقط تسریع در ساخت مرکز جراحی محدود امکان پذیر است، کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی که با توجه به تحریم ها و قیمت های سرسام آور و با درآمد کنونی درمانگاه مرتفع نمی شود از دیگر مشکلات این درمانگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح،  دکتر سید قدرت الله موسوی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در یاسوج با اشاره به خدمات درمانی و پزشکی در درمانگاه امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: این مرکز دارای کلینیک عمومی- تخصصی ( پوست و مو –قلب و عروق) بخش فیزوتراپی شامل تمام امکانات و لیزر درمانی، بخش آزمایشگاه شامل تمام بخش های هرمونی، میکروب شناسی، بیوشیمی، سرولوژی، کنترل کیفی و محیط سازی است.

مسوول درمانگاه امام جعفر صادق(ع) یاسوج ادامه داد: این مرکز بخش هایی دیگری از جمله دندانپزشکی معاینه، کشیدن، ترمیم، پروتز، بخش رادیولوژی و سنوگرافی، داروخانه و وسایل بهداشتی را دارد.

وی یکی از پیش شرط های استخدامی در درمانگاه را بسیجی بودن بیان کرد و افزود: به عنوان مثال آقای دکتر تقویان متخصص قلب و عروق بسیجی، رزمنده، جانباز و علاقه مند به فعالیت در محیط سپاه با تمام امکانات شخصی است و در بعضی تخصص ها ممکن است این امکان وجود نداشته باشد.

موسوی به تعداد متخصصین و فعالیت های آنان اشاره کرد و بیان داشت: متخصص ها شامل زنان و زایمان، قلب و عروق، داخلی، مغر و اعصاب، پوست و مو، ارتوپدی، اطفال که بر اساس برنامه پیشنهادی خودشان تنظیم و پزشکان عمومی رسمی و وظیفه طبق برنامه ماهانه در درمانگاه حضور دارند.

کمبود نیروی انسانی متخصص  و فضای فیزیکی مهمترین مشکل درمانگاه است

مسوول درمانگاه امام جعفر صادق(ع) یاسوج یکی از مشکلات در درمانگاه را کمبود نیروی انسانی متخصص دانست و ابراز داشت: کمبود فضای فیزیکی که فقط تسریع در ساخت مرکز جراحی محدود امکان پذیر است، کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی که با توجه به تحریم ها و قیمت های سرسام آور و با درآمد کنونی درمانگاه مرتفع نمی شود از دیگر مشکلات این درمانگاه است.

 وی خدمات به سربازان و بسیجیان را یکی دیگر از برنامه های این مرکز درمانی بیان کرد و گفت: البته خدمات در زمینه ویزیت برای بسجیان رایگان است به جز دندانپزشکی که از هزینه بالایی برخوردار است.

موسوی به برنامه های فرهنگی در درمانگاه اشاره کردو ابراز داشت:در درمانگاه همان طور که مشخص است اطلاع رسانی شده و برای پرسنل بخصوص خواهر جلسه توجیهی برگزار گردیده، یک نفر هم به عنوان رابط فرهنگی مشخص شده که در صورت لزوم تذکر لازم را بدهد.

مسوول درمانگاه امام جعفر صادق(ع) یاسوج یکی از مشکلات در حوزه فرهنگی به هنگام تذکر به فرد تذکر دهنده را توهین و برخورد فیزکی با طرف مقابل بیان کرد و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات فرهنگی و رابط هایی که وجود دارد تذکر زبانی کاری از پیش نمی برد.

وی به راهکار ها در این زمینه اشاره و تصریح کرد: نیاز به کار فرهنگی زیاد، فضای فیزیکی مناسب، حضور نماینده بسیج خواهران، حوزه نمایندگی و یا حوزه، توجیه پرسنل توسط حوزه نمایندگی و فرهنگی خانواده که خانواده ها با پوشش در محیط  حاضر شوند، است.

موسوی در ادامه راه اندازی مرکز جراحی را یکی دیگر از برنامه ها برای بهتر شدن مشکلات فرهنگی در در مانگاه دانست و بیان داشت: در این مرکز جراحی در ورودی آن با سیستم کنترل مناسب مثل بقیه مراکز درمانی سپاه در کشور ورود و خروج مراجعین کنترل می شود و این مشکل قابل حل است.

مسوول در مانگاه امام جعفر صادق (ع) یاسوج در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به نوبت دهی و گلایه های مراجعه کنندگان در خصوص دندانپزشکی اقدامی صورت گرفته است پاسخ داد: به دلیل اعتراضات زیاد جلسه ای تشکیل دادیم که نوبت بدهی روزانه از ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح می باشد و سهمیه ها هم ۱۰ نفر رسمی و خانواده پاسداران و ۵ نفر سرباز و وقت معاینه و کسیدن دندان هم از ساعت ۷تا ۹ صبح است. 

تحریم ها یکی از دلایل کمبود دارو است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  نارضایتی برخی از مراجعه کنندگان برای دریافت دارو گفت:قبلا به علت نداشتن متخصص در کلنیک دارروهای تخصصی کمتر درخواست می کردندو شاید یک از دلایل آن هم تاریخ آن ها انقضا شده و داروخانه متضرر می شد

موسوی یکی از دلایل کمبود دارو در داروخانه ها را تحریم دانست و بیان کرد:در حال حاضر با توجه به حضور متخصص داروهای مورد نیاز درخواست می گردد خیلی از داروها بخاطر تحریم سهمیه ای و کمیاب شده که بحث سیستماتیک کردن انبار در حال انجام است و مشکلات کمبود داروهای موجود کم کم بر طرف و همچنین بعضی داروها در مراکز خاص توزیع می شود.

مسوول درمانگاه امام جعفر صادق(ع) یاسوج با اشاره به طرف قرارداد با بیمه های مختلف با درمانگاه اظهارکرد:با بیمه های پایه و اکثر بانک ها و صداسیما قرار داد داریم مگر در بخش هایی که مسوول فنی نداریم و این در برنامه کاری قرار دارد.

وی ابراز کرد: دریافت ویزیت بیماران در درمانگاه برای پرسنل رایگان و برای خانواده ها فرانشیر دولتی و برای سایر بیمه ها و افراد آزاد با نرخ بیمه نیمه خصوصی و خیلی مناسب تر است.

مسوول درمانگاه امام جعفر صادق(ع) یاسوج در پایان گفت: قیمت های ویزیت با درمانگاه های خصوصی تفاوت فاحشی دارد و در بخش دولتی برای بیمه شدگان نیروهای مسلح رسمی، جانباز و عائله رایگان است.

 

انتهای متن/

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی سپاح فتح