بخشدار مرکزی لنده با اشاره به مهاجرت بی‌رویه مردم از روستا به شهرها گفت: یکی از مهمترین دلایل مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی بوده که مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عادل مرادی عصر امروز در جلسه مشترک مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری با بخشداران و دهیاران شهرستان لنده به نقش دهیاران در توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آنها از مهمترین وظایف شوراها و دهیاران در روستاها است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات روستا به دلیل کمبود امکانات است و این مشکل خود سد راه توسعه و پیشرفت روستاها بوده که باید دهیاران با تعامل و همکاری ادارات و نهادها درصدد برطرف کردن این مشکلات برآیند.

بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های مردم مطابق قانون بر عهده دهیاران بوده که باید در چارچوب قانون بررسی و به همه آن‌ها رسیدگی شود.

مرادی در ادامه ضمن گلایه از کمبود اعتبارات دهیاری‌ها گفت: اعتبارات کنونی دهیاری‌ها به هیچ وجه جوابگوی نیاز روستاها و عمران و آبادانی آن‌ها نیست و همین امر باعث شده که دهیاران نتوانند در محیط روستا اقدام به اجرای طرح و یا برنامه‌ خاصی کنند.

وی در ادامه به عدم درآمدزایی دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته مسئولان وقت دستگاه‌هایی برای دهیاری‌ها خریداری کردند که بسیار مستهلک بوده و نه تنها هیچ‌گونه درآمدزایی برای دهیاری‌ها نداشته بلکه هزینه‌های بیشماری را نیز برای آن‌ها در بر داشته است.

بخشدار مرکزی لنده خاطرنشان کرد: از محل فروش ماشین‌آلات مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها ریخته شده که هم‌اکنون راکد مانده است.

مرادی در ادامه به مشکلات روستاها اشاره کرد و گفت: اهم مطالبات مردم از دهیاری‌ها بحث گازرسانی به روستاها، افزایش ولتاژ برق، اجرای طرح هادی و اصلاح راه‌ها و جاده‌های ارتباطی روستاها بوده که می‌طلبد مسئولان در این زمینه دهیاران را یاری کنند.

وی در ادامه یادآور شد: روستا از نظر بهداشتی مشکلاتی دارند که برای جمع‌آوری زباله‌ و پسماندها نیازمند برنامه‌ای مدون و صحیح برای حل این مشکل هستند.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در روستاها مانع از مهاجرت‌های بی‌رویه مردم به شهرها خواهد شد و نقش مهمی در افزایش تولید داخلی و اقتصاد دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/غ۳۰

منبع : فارس نیوز