مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کمبود اعتبارات و بی‌توجهی به بخش فرهنگ را دو باور پذیرفته شده در حوزه هنری عنوان کرد.

مجید مصلحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بودجه فرهنگی و هنری همواره در کشور نوساناتی داشته است که مربوط به امروز و دیروز نیست و در آینده هم پابرجا خواهد بود.

وی ابراز داشت: مشکلات را با همه وجود احساس کرده‌ایم و مجموعه کاملی از مشکلات را در یکی دو سال گذشته داشته‌ایم.

وی از وجود حداقل شرایط برای بخش فرهنگ در بخش اعتبارات و بودجه‌ها سخن به میان آورد و گفت: کمبود بودجه واقعیتی است که ما در مجموعه حوزه هنری آن را پذیرفته‌ایم.

وی از دو برنامه این دستگاه فرهنگی برای مقابله با کمبودها گفت و افزود: اول این‌که باید قبل از هر چیز افق آینده را ترسیم کنیم و در نهایت کارهای خود را اولویت‌بندی کرده و غیر ضرورها و برنامه‌های نمایشی و کم‌اهمیت را کنار بگذاریم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری از کنار گذاشتن بسیاری جشنواره‌ها به دلیل کمبود اعتبارات در همه استان‌های کشور گفت و افزود: خیلی از کارهای ویترینی و روزمره را که در اولویت‌بندی‌ها جایگاهی نداشتند، کنار گذاشتیم.

مصلحی یکی از کارهای مهم در حوزه فرهنگ و هنر را مسئله شناسی و اقدام‌پژوهی دانست و گفت: تا نفهمیم که گرفتاری اصلی کجاست برنامه‌ریزی در کار فرهنگی و هنری منتج به نتیجه نمی‌شود.

این مسئول در حوزه هنری از تفاوت نگاه به کار فرهنگی در حوزه هنری با سایر دستگاه‌ها گفت و افزود: نیازی نیست که ما هم مانند دیگران کار کنیم چرا که اصل کار ما در حوزه بر مبنای جریان‌سازی است و نباید به همین دلیل مانند سایر دستگاه‌ها در همه جا حضور داشته باشیم بلکه آن‌جا که نیاز است حاضر می‌شویم و جاهایی هستیم که دیگران نیستند.

مدیرکل امور استان‌های حوزه هنری، مرجع‌سازی را از دیگر کارها و اقدامات حوزه هنری نام برد و گفت: دیگران می‌توانند از این اسناد و اطلاعات برای تولیدات دیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کمک به حوزه هنری توسط مسئولان استانی در استان‌های کشور متفاوت است، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها نگاه مسئولان ارشد و همچنین سایر دستگاه‌های فرهنگی برای کمک به اعتلای فرهنگ در قالب کمک به حوزه هنری خوب و راضی کننده است اما در بسیاری از استان‌ها این نوع نگاه و رویکرد وجود ندارد.

مصلحی گریزی هم به اعتبارات چند سال گذشته حوزه هنری زد و گفت: نسبت به دو سال قبل بودجه ما ۵۰ درصد کاهش داشته اما در حوزه هنری پشتوانه کار و تولید و خلق آثار را تنها در اعتبارات و پول خلاصه نمی‌کنیم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/صا۳۰

منبع : خبرگزاری فارس