در سومین روز از هفته وحدت مراسم کلنگ‌زنی مسجد امام حسن عسکری (ع) در چرام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز و در سومین روز از هفته وحدت، کلنگ ساخت مسجد امام حسن عسکری (ع) در چرام با حضور فرماندار چرام، امام جمعه چرام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ، فرماندهی نیروی انتظامی، اعضای شورای اداری، هیئت امنای مسجد و جمعی از مردم به زمین زده شد.

در این آیین معنوی، حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ضمن گرای‌داشت هفته وحدت، اظهار کرد: ساخت مسجد از باقیات‌الصالحاتی است که همه اقشار جامعه از آن برخوردار می‌شوند.

مسئول امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی چرام در ادامه با قرائتی از آیات قرآن کریم در خصوص ساخت مسجد و با بیان اینکه از مصادیق شعائر‌الله، ساخت بناهای مذهبی و بناهای خیر از جمله مسجد است، عنوان کرد: کانون تمام تحولات از صدر اسلام تاکنون و تمام اثرگذاری‌های مثبت در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از مساجد است.

وی افزود: تلاش برای ساختن مسجد یکی از صدقات جاری و حسنات برای انسان‌ها است، بنابراین همه ما باید در جهت این کار خیر و خداپسندانه از یکدیگر سبقت بگیریم.

این مسئول با تقدیر از خیرین و وقف کنندگان زمین، مسجد سازی را امر بسیار خدا پسندانه‌ای دانست و ابراز داشت: در سوره مبارکه توبه آماده است که آباد کردن مسجد از نشانه‌های نمازگزاران واقعی است و خداوند فرمود«جز این نیست که مساجد خدا را کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز واپسین ایمان آورده‌اند».

عضو هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) در ادامه با اشاره مختصری در خصوص زمین این مسجد و روند اجرایی آن، گفت: زمین این مسجد از پول دیه مرحوم مغفور حسن‌علی علیزاده خریداری شده است و خمس دیه آن مرحوم نیز جهت ساخت مسجد اهدا شد.

حجت‌الاسلام فرهمند با بیان اینکه از پول دیه وی، قطعه زمینی نیز خریداری شد و به شورای سیاست‌گزاری ائمه اهدا شد، خاطرنشان کرد: وقف چشمه همیشه جاری است، و به عنوان باقیات‌الصالحات واقفان دارای ثواب و اجر دنیوی و اخروی فراوان است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به بعد مساحت این قسمت از چرام با سایر مساجد شهر، ساخت مسجد در چنین مکانی نیاز  بود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز