فرماندار چرام از کلنگ‌زنی دو مسجد شهرستان چرام در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عصر امروز مراسم کلنگ‌زنی مسجد روستای «برآفتاب» از روستاهای تابعه شهرستان چرام با حضور فرماندار چرام، امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان انجام شد.

علی‌رضا نیکروز در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه و اهمیت مسجد در دین مبین اسلام و سفارش حضرت رسول اکرم (ص) به مسجدسازی و حفظ جایگاه مسجد، اظهار کرد: در واقع تبلور عینی مساجد با حضور پر رنگ و معنوی مردم محقق می‌شود که این شور و شعف در مردم شهرستان چرام وجود دارد.

فرماندار چرام اضافه کرد: امسال هم به حمد و قوه الهی توانستیم با همکاری و مساعدت مردم دو مسجد را در روستای چالباغ و برآفتاب کلنگ‌زنی کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که همه مذاهب الهی و آسمانی و بسیاری از مکتب‌های بشری که تکیه‌گاه اجتماعی داشته‌اند، انتخاب و تعیین مکانی را به عنوان یک پایگاه خاص جهت انجام برنامه‌هاو مراسم مخصوص خود لازم می‌دانستند، گفت: درباره اهمیت بناى مسجد احادیث فراوانى از اهل‌بیت رسیده است که اهمیت فوق‌العاده این کار را نشان می‌‏دهد.

این مسئول ‌یادآور شد: اکنون که خداوند توفیق داده بنای مسجد گذاشته شود،  هر کس هر چه توانایی دارد در ساخت و ساز مسجد کمک کند چرا که گر به اندازه یک آجر به ساخت مسجد کمک کنیم برای آبادانی قیامت خود قدم برداشته‌ایم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ش۲۰

منبع : خبرگزاری فارس