فرماندار کهگیلویه از بین رفتن قبح طلاق را از عوامل رواج این پدیده دانست و با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی آمار ازدواج گفت: این روند در شهرستان سنتی و متمدن کهگیلویه نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه نشست شورای ثبت احوال شهرستان با هدف بررسی علل افزایش واقعه حیاتی طلاق به ریاست فرماندار و با حضور سردفتران ثبت ازدواج و طلاق در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست افزایش ۵درصدی آمار طلاق و کاهش ۱۷ درصدی ازدواج در شهرستان را نگران کننده خواند و اظهار داشت: عوامل متعددی در این قضیه دخالت دارند و باید بررسی شود.

فرماندار کهگیلویه آمار را پیش نیاز یک برنامه دقیق دانست و افزود: برنامه‌ریزی بدون وجود آمار و اطلاعات میسر نیست.

جعفری با بیان اینکه ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی لازمه ارائه آمار خوب است تصریح کرد: چنانچه اداره ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به روز باشد آمار و ارقام صحیح و دقیقی فراهم خواهد کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی آمار ازدواج در شهرستان تصریح کرد: مشکلات معیشتی و سنت‌های غلط رایج در ازدواج منجر به کاهش تمایل جوانان به ازدواج شده است.

جعفری ارائه برنامه‌های تبلیغاتی در صدا و سیما و ترویج ازدواج آسان را از جمله راهکارهای افزایش ازدواج برشمرد و گفت: اهرم‌های تشویقی در گرایش جوانان به سمت و سوی ازدواج اثرگذار است.

فرماندار کهگیلویه افزایش ۵ درصدی طلاق نسبت به سال ۹۱ در شهرستان را متذکر شد و ابراز داشت: این روند در شهرستان عشیره‌ای و سنتی کهگیلویه دور از انتظار است.

جعفری با اذعان به اینکه قبح طلاق در بین مردم از بین رفته است افزود: زمانی طلاق زوج‌ها در شهرستان سنتی و متمدن کهگیلویه امری ناپسند محسوب می‌شد ولی امروزه این پدیده به راحتی رواج پیدا کرده است.

این مقام مسئول خواستار سخت گیری جدی در انجام طلاق عادی شد و گفت: سردفتران ثبت طلاق به راحتی حاضر به جدایی زوج‌ها نشوند و از ثبت طلاق شهرهای همجوار در دفاتر دهدشت خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/خ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس