گچساران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تجهیز ماشین آلات دهیاری های دارای شرایط این استان افزون بر چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم فتاح پور روز چهار شنبه در همایش دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای گچساران و باشت افزود: این میزان اعتبار از محل منابع و عوارض قانونی متمرکز در سازمان شهرداریها کشوربرای تجهیز ماشین آلات ۴۴۹ دهیاری این استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اختصاص تجهیزات و ماشین آلات راهسازی و تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را از نیازهای اساسی دهیاران روستاها این استان برشمرد.

فتاح پور به نقش دهیاران در زمینه جلوگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مسکونی روستایی و خارج محدوده آبادی تاکید کرد و گفت: دهیاران باید با نظارت کافی از بروز تخلف در این زمینه جلوگیری به عمل آورند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گفت: در سطح روستاهای این استان هیچ ساختمانی بدون پروانه ساخت نباید احداث شود که با برنامه ریزی انجام شده متخلفین در این راستا به کمیسیون ماده ۹۹ بخشداری ها معرفی خواهند شد.

فتاح پور دهیاران را به عنوان بازوان وزارت کشور در روستاها اعلام کرد و اظهار داشت: دهیاران همان کار شهرداران در شهر انجام می دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز روستا، عدم دخالت در اختلافات، ایجاد فضای سبز، ارایه عملکرد ماهانه وجلوگیری از انشعابات غیرمجاز آب و برق باید در اولویت کاری دهیاران قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش یک روزه ترویج سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری را از سوی نهادهای فرهنگی خواستار شد و عنوان کرد: باید ترویج فرهنگ کتابخوانی و مهارت آموزی جایگزین برخی اتلاف وقت های جوانان شود.

حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و برگزاری برنامه های فرهنگی موجب نشاط در خانواده ها شده و کاهش معضلات اجتماعی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: شناسایی معضلات و کاستی های شهر و روستاها باید بصورت کارشناسی انجام شود و با برنامه ریزی علمی و دقیق به منظور رفع آنها اقدام کرد.

۷۴۶۱/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا