امام جمعه دهدشت عهدشکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ژنو را ناشی از نفوذ لقمه حرام در وجود سران استکبار دانست و گفت: قطعاً کسی که سراسر وجودش خیانت است، مخالف پیشرفت نظام اسلامی ما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: مسلمانان نسبت به همدیگر برادر هستند و انسان متقی کسی است که وظیفه دینی خود را به جای آورد و خوبی مسلمانان را از خداوند مسئلت می‌کند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: همه ما در قیامت مهمان اعمال، افکار و رفتار خود هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه مبحث معرفتی ادله وجود ائمه اطهار(ع) به موضوع ولایت علی‌بن ابی‌طالب (ع) پرداخت و گفت: در قرآن مجید آیات فراوانی است که با استفاده از احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علی (ع) را اثبات می‌کند.

خطیب جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه عهدشکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را متذکر شد و ابراز داشت: آمریکا در طول تاریخ نشان داده است که به عهد و پیمان خود پایبند نیست و امروز نیز عهدشکنی خود را به اثبات رسانده است.

حسینی با بیان اینکه در اجلاس ژنو توافقنامه‌ای مبنی بر توقف تحریم‌ها علیه ایران منعقد شده بود، افزود: اما آمریکا عهدشکنی کرده و تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: گوشت، پوست و استخوان اینها با حرام عجین شده است و قطعاً کسی که روحش در حرام غوطه‌ور و سراسر وجودش در خیانت باشد، مخالف پیشرفت نظام اسلامی خواهد بود.

حسینی با اشاره به جنایت یزیدیان و با تشریح واقعه عاشورا، عمل ننگین دشمنان امام حسین(ع) را ناشی از خوردن لقمه حرام دانست و عنوان کرد: امروز نیز آمریکای شیطان صفت همان رویه را ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری واقعه عظیم کربلا و بازگشت اسراء از شام به کربلا، اربعین حسینی را تسلیت گفت.

وی گرامیداشت اربعین حسینی را یک وظیفه خواند و ابراز داشت: باید مراسم اربعین سید و سالار شهیدان به شایستگی برگزار شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ب۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس