قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۱ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوجین مددجوی استان خبر داد.

سایت مردم استان (ک و ب)؛  ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه‌ از بهره‌مندی یک‌هزار و ۵۴۲ نوعروس و داماد تحت حمایت استان از خدمات جهیزیه و در هشت ماه گذشته سال‌جاری خبر داد.

وی ادامه داد: این نهاد حمایتی در راستای کمک به ازدواج نیازمندان به‌ویژه جوانان تحت حمایت، هزینه ازدواج و تامین جهیزیه به آن‌ها پرداخت می‌کند. 

قائم‌مقام  اظهار داشت: در این راستا در هشت ماه گذشته سال‌جاری به یک‌هزار و ۹۸ نفر از نوعروسان تحت حمایت کمک هزینه تامین جهیزیه پرداخت شد.

جلال‌فرد کمک هزینه پرداختی به این نوعروسان را ۱۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ، ۲۱۰ میلیون ریال آن از محل درآمدهای صدقات و کمک‌های مردمی به جامعه هدف ارائه شد.

وی اظهار داشت: در مجموع به یک‌هزار و ۵۴۲ نفر از دختران و پسران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال پرداخت شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بیراحمد گفت: تلاش ما این است که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی از محل درآمدهایی مانند زکات، صدقات، خیرین و حامیان طرح اکرام ایتام کمک هزینه ازدواج جوانان تحت حمایت را فراهم کنیم.

جلال‌فرد تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی زوجین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کلاس‌های آموزشی و مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای زوج‌ها برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: از مهمترین دغدغه‌های ازدواج جوانان مشکلات مالی است و کمیته امداد امام خمینی با هدف ترویج ازدواج آسان در بین جوانان آنان را حمایت می‌کند.