مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از پخش مستقیم عزاداری عاشورا و تاسوعای پنج شهرستان این استان برای نخستین بار خبر داد.

سایت ()؛ یوسف عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدا و سیمای استان همواره در پخش مناسبت‌های ملی و مذهبی در کشور از مراکز پیشرو به شمار می‌رود، اظهار کرد: سعی ما بر این است که رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مناسبت‌هایی که همواره مورد تأکید بزرگان به خصوص مقام معظم رهبری است و مردم دیندار و ولایی نیز پی‌گیر آن هستند مناسبت‌های محرم و صفر است.

افشارنیا، اقدامات صورت گرفته توسط صدا و سیما در سالیان اخیر در این خصوص را خوب و مناسب ارزیابی کرد و متذکر شد: در سال‌های گذشته تنها امکان مراسم و از شهر یاسوج میسر بود که اکنون با تمهیدات اندیشیده شده امکان پخش زنده این مراسم در پنج شهرستان مهیا شده است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در پایان اذعان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده برای اعزام سیستم سی‌ان‌جی ماهواره، برای نخستین بار علاوه بر شهر یاسوج امکان پخش زنده مراسم عاشورا و تاسوعا از شهرهای دهدشت، گچساران، چرام، باشت و سی‌سخت از طریق شبکه‌های استانی و سراسری هموار شد.

منبع: فارس