در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه کاکان حاشیه‌هایی وجود داشت همانند آن جا که استاندار از یک حرف جوان کاکانی برآشفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، همواره در نشست‌های اداری و سفرهای مسئولان حواشی وجود دارد که شنیدن آنها گاه جذاب‌تر از متن است.

یکی از این سفرها مربوط به سفر استاندار به منطقه کاکان است که استاندار از تنگه مهریان در ورودی جاده کاکان تا روستای حوزه‌خانی را مورد بازدید خود قرار داد.

سیدموسی خادمی برای پی بردن به وضعیت پیست اسکی کاکان و نحوه آمادگی برای برگزاری جشنواره برفی در این پیست سری هم به این مجموعه زد.

خادمی علاوه بر بازدید به حرف دل مسافران غیر بومی حاضر در پیست اسکی کاکان هم گوش داد و از مسئولان این مجموعه خواست تا هوای غیر بومی‌ها را بیشتر داشته باشند.

استاندار که از وجود برخی اختلافات در مجموعه مدیریتی پیست اسکی یاسوج به خوبی با خبر بود دستور داد تا این اختلافات را کنار بگذارند که تکرار چند باره این موضوع از سوی شخص اول اجرایی نشان از اهمیتی است که وی برای مجموعه پیست قائل است.

در این سفر آن‌چه که بیش از همه به چشم می‌آمد عدم حضور فردی به عنوان مسئول و متصدی ورزش استان بود که چند روزی است این پست مهم خالی مانده و اکنون ورزش کهگیلویه و بویراحمد متولی و صاحبی ندارد.

هر چند عبدالعزیز تقی‌زاده معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان به مانند دیدارهای گذشته در معیت مسئولان استانی حضور دارد اما امروز خبرهایی شنیده شد مبنی بر این که محمد شفیعی فرماندار هم گزینه‌ای برای ورزش و جوانان استان است.

درد دل‌های مردمی هم در نوع خود جالب به نظر می‌رسید آن‌جا که جوان اسکی‌باز بهبهانی جلو آمد و با گلایه نسبت به مبالغ دریافتی در پیست اسکی کاکان از مسئولان استانی خواست تا در این زمینه تجدید نظر کنند.

این جوان بهبهانی از هزینه ۲۰۰ هزار تومانی برای خودش و ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش در این پیست برای ساعتی اسکی انتقاد کرد.

در ادامه استاندار و مسئولان با ترک پیست به سمت دهستان کاکان حرکت کردند و مشکلات منطقه کاکان را مورد بررسی قرار دادند.

مردم کاکان بیش از هر چیز نسبت به کندی روند گازرسانی به این منطقه گلایه‌مند بودند که استاندار قول داد تا مهرماه ۹۳ و قبل از آغاز فصل سرما گرمای گاز در خانه‌های کاکانیان جریان پیدا کند.

از دیگر حواشی این سفر حضور استاندار و تیم همراه وی در مراسم رجعت یکی از حاجیان منطقه کاکان بود که این حضور کل میهمانی را تحت شعاع خود قرار داد و کاملا به یک مراسم اداری تبدیل شد.

در حاشیه بازدید استاندار از چشمه‌ریزی روستای حمزه‌خانی جوانی در میان جمع شروع به صحبت کرد و از ضرورت توجه به کشاورزی این منطقه و لزوم اجرای طرح جامع کشاورزی در کاکان گفت و تا این جای کار استاندار به صورت تمام و کمال حرف‌های این جوان را گوش می‌داد و محو سخنان وی شده بود تا این‌که جوان اهل روستای منصورخانی در انتهای کلامش از بی‌توجهی مسئولان به این منطقه گفت و باز هم یک موضوع تاریخی نه چندان خوشایند را پیش کشید و افزود: بویراحمدی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که ما هم بخشی از این شهرستان هستیم چرا که از فارس جدا شده‌ایم و به کهگیلویه و بویراحمد پیوسته‌ایم.

استاندار بلافاصله از جوان کاکانی خواست تا دیگر ادامه ندهد و به او گفت: فکر می‌کردیم خوب شروع کردی و خوب خاتمه می‌دهی اما حرف آخر تو را نمی‌پسندیم چرا که کاکان پاره تن استان و چشم و چراغ کهگیلویه و بویراحمد است و دیدگاه منفی نسبت به آن وجود ندارد.

در ادامه یکی از اهالی روستای منصورخانی با انتقاد از وضعیت توجه به زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه گفت: با داشتن ۴۰۰ هکتار زمین مرغوب کشاورزی و باغداری تنها سه کیلومتر جدول آب داریم.

در این میان یکی از اهالی سرشناس کاکان به نام خشنود خبرنگار فارس را کنار کشید و گفت که نباید همه چیز را از مسئولان خواست بلکه شما خبرنگاران هستید که می‌توانید مشکلات روستاییان را پی‌گیری کرده تا برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

خشنود با بیان این‌که تاکنون کسی چشم کاکان را ندیده است از وجود چشمه‌ای در این دهستان سخن به میان آورد که می‌تواند منطقه نمونه گردشگری در استان شود.

وی گفت: چشمه محمدطاهرخانی را تاکنون کسی ندیده است و مسئولان استانی هم نمی‌خواهند آن را ببینند اما من از شما خبرنگاران می‌خواهم تا یک روز را در این چشمه مهمان من باشید تا بدانید مناطق گردشگری هم وجود دارد که از چشم مسئولان دور مانده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ق۴۰

منبع : فارس نیوز