امام جمعه باشت گفت: دو رکن اساسی پیشرفت و اقتدار کشور دانشگاه‌ها و حوز‌ه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت اظهار کرد: تقوا به معنای واقعی توجه به ذکر و یاد الهی در لحظات زندگی است و شاهد گرفتن خداوند در تمامی لحظات زندگی و ناظر بر امور از نشانه‌های تقوا و ایمان است.

امام جمعه شهرستان باشت به لزوم رضایت و تسلیم در برابر تقدیر الهی در زندگی پرداخت و افزود: کسی که در برابر تقدیر الهی راضی نبوده و اظهار گلایه‌مندی کند نماد کافر و کردارش چون شرک به خدا و کفران است.

وی در تشریح این گناهان اذعان کرد: اگر تمامی افراد بر این اعتقاد باشند که خداوند جز صلاح و سعادت برای بندگانش چیزی نمی‌خواهد و همه تکالیفی که بر عهده وی گذاشته شده از واجبات و محرمات، همه در جهت سعادتمندی و خوشبختی بشر است بی‌شک در برابر تقدیر الهی راضی بوده و تسلیم اوامر الهی خواهد بود.

عبودی با بیان این‌که خداوند تبارک و تعالی برای بشریت چون طبیب است و پذیرفتن تجویز پزشک بر بیمار لازم است، خاطرنشان کرد: زندگی انسان با تلفیقی از تلخی و شیرینی است و در این راه زندگی آن فردی موفق‌تر است که لحظات شیرین زندگی را با تلخی‌های آن عجین کرده و همه را به صلاح خود بپذیرد.

 امام جمعه باشت در تشریح اثرات ناشی از زحمت‌ها و سختی‌های جاری در زندگی ابراز کرد: گاهی سختی‌ها و بلایای زندگی نشانه و مانعی برای بیدار کردن افراد غافل در مسیر زندگی است.

خطیب جمعه باشت با بیان این که انسان مؤمن در برابر اوامر و تقدیر الهی راضی است، خاطرنشان کرد: قضای الهی در زندگی انسان حتمی بوده و افرادی که در برابر آن تسلیم و اذعان رضایت کنند ضمن جاری شدن قضای الهی بر آنان پاداش و اجری خواهد بود و اگر فرد نارضایتی نسبت به آن ورزد نه تنها تقدیر و قضای الهی بر او جاری می‌شود بلکه هیچ اجری به او نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: بهترین راه برای شناخت فرد مومن سنجش وی در رویارویی با مقدرات الهی و بلایا و مصیبت‌های وارد بر او در زندگی است.

عبودی به رضایت ائمه در برابر بزرگترین مصیبت دنیای بشر یعنی کربلا که خواست خداوند بود، اشاره و تصریح کرد: هر آن کسی که امورات زندگی خود را به خداوند متعال واگذار کند یقیناً سعادتمند در دنیا و آخرت خواهد بود.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مناسبت‌های جاری و در پیش رو پرداخت و خاطرنشان کرد: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی است مردی که اسوه وحدت میان حوزه و دانشگاه بوده و هست.

امام جمعه باشت در ادامه اظهار کرد: در دنیای امروز که دشمن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با هرگونه اقدامی اختلاف در میان دانشگاهیان و حوزه ما بیندازد جایگاه والا و ارزشمند آیت‌الله مفتح روشن می‌شود و هم اکنون لازم است که همه مسئولان هوشیارانه و مفتح‌وار عمل کنند.

عبودی دو رکن اساسی پیشرفت در جامعه اسلامی ایران را دانشگاه و حوزه بیان کرد و گفت: حوزه‌های ما در راستای تربیت عالمان دینی جهت حضور در فضای علمی کشور و تقویت باورهای دینی و ایجاد فضای سراسر معنوی در جامعه در کنار دانشگاهیان و دانشمندان علم و فن که اقدامات بزرگی را در راستای تولید علم و فناوری انجام می‌دهند موجب اقتدار و پیشرفت ملت هستند.

امام جمعه باشت به موضوع تفکیک جنسیت در دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: اختلاط پسران و دختران در دانشگاه‌های ما یک تفکر غربی است که طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تفکیک کردن جنسیت در محیط‌های علمی و دانشگاهی انجام شده و لازم است مسئولان با جدیت و قاطعیت تمام تلاش خود را به کار ببندند و در این راستا اقدام کنند.

وی در ادامه خطبه دوم به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اشاره و اذعان کرد: هم اکنون با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن علیه ملت اسلامی ایران و ارزش‌ها و اعتقادات، مردم باید هوشیارانه عمل کنند و مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق در مباحث و مسائل فرهنگی اقدامات شایسته و ارزشمندی را انجام دهند.

عبودی ابراز کرد: اقدامات فرهنگی تنها مختص به یک نهاد و اداره نبوده و بر تمامی نهادهای ما ضروری است که هزینه و زمانی را برای انجام امورات فرهنگی صرف کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ل۴۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس