مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۶ کانون فرهنگی هنری فعال در سطح این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۶ کانون فرهنگی هنری در سطح شهرستان‌های وجود دارد.

وی افزود: افزون بر ۷۰ درصد این کانو‌ن‌ها در مناطق روستایی، پنج درصد دیگر در مناطق عشایری و ۱۵ درصد باقی مانده نیز در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این مسئول در امور مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف تعریف شده در خصوص فعالیت کانون‌های مساجد تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه فعال بوده و گام برمی‌دارند.

قاسمی ظرفیت موجود در مساجد را ظرفیتی بالا و بالقوه دانست و گفت: باید از ظرفیت موجود در مساجد که ظرفیتی برگرفته از نسل جوان و نوجوان است، نهایت استفاده را در راه پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی کرد.

وی اهدای بسته‌های فرهنگی به جوانان و نوجوانان در مساجد را از جمله اقدامات تأثیرگذار کانون‌ها برشمرد و بر حمایت دبیرخانه کانون‌های مساجد از این اقدام حمایت کرد.

قاسمی وجود کتابخانه و تجهیزاتی از جمله قفسه، میز نرم‌افزارهای قرآنی را از جمله اقدامات مورد حمایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: برگزاری اردوهای فرهنگی آموزشی در مساجد همچنین اردوهای زیارتی به بقعه‌های متبرکه در شهرهای مختلف کشور از دیگر اقدامات مهم کانون‌ها بوده که در صورت اجرا مورد حمایت دبیرخانه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/و۲۰

منبع : فارس نیوز