مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌ فرهنگی گفت: ۳۰۰ بقعه متبرکه در سراسر این استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اهداف سفر وی به گچساران اظهار کرد: این سفر با حضور مدیران کل استانی از جمله معاون سیاسی اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، مدیرکل امور اجتماعی در گچساران با حضور مسئولان محلی این شهرستان، در راستای رایزنی و همفکری در زمینه برگزاری کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) انجام شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهادات و راهکارهایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره ملی مطرح شد و جلسه بعدی نیز در حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) برای پیگیری طرح‌ها و برنامه‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) شهریور ۹۳ در مرقد بی‌بی حکیمه(س)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اصل برگزاری جلسه طرح و برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره بود که با حضور همه مسئولان محلی و تعدادی از مدیران کل استانی برگزار شد که البته راهکارهای خوبی نیز در نظر گرفته شد.

موسوی‌اعظم با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) تصریح کرد: این کنگره در سطح کشور تنها در دو استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت حرم امامزاده بی‌بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران و خراسان جنوبی با محوریت حرم شریف امامزاده سید حسین(ع) در طبس برگزار می‌شود.

وی با تشریح اهداف برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) عنوان کرد: با توجه به حضور گسترده و پرشور زائرانی از داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) در خصوص شناخت و معرفی این بقعه متبرکه این جلسه تشکیل شده است.

موسوی‌اعظم گفت: کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) در دهه کرامت و در شهریور ماه سال آینده مصادف با میلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در محل مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س) گچساران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: قرار بر این است در استان‌هایی که امامزادگان این استان‌ها منتسب به امام رضا(ع) است، این کنگره‌ها برگزار شود.

وی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر تعداد امامزادگان موجود در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۰۰ بقعه متبرکه در این استان وجود دارد که تعدادی از آنها هنوز فاقد جاده دسترسی هستند و ساخت و ساز در آنها انجام نشده است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ب۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس