امام جمعه چرام گفت: هر گونه گفتار و کردار که موجب تضعیف سپاه شود، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا مرکبی است راهور و آرام که صاحبانش بر آن سوار شده، زمام آن‌ها را به دست می‌گیرند و تا قلب بهشت پیش می‌تازند.

* کسانی که بیشترین ظلم و ستم را به زنان روا می‌دارند، ما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند

امام جمعه چرام در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س ) و میلاد با سعادت فرزند برومندش امام خمینی (ره ) و روز زن اظهار امیدواری کرد که که از محبان حضرت فاطمه در دنیا و آخرت باشیم و همچنین بتوانیم از یادگار امام (ره ) که همان انقلاب اسلامی است با دل و جان نگهداری کرده و آن را به صاحب اصلیش امام زمان (عج ) برسانیم.

وی با بیان اینکه زن در نظام اسلامی از جایگاه و مقام رفیعی برخوردار است، به طوری که در بسیاری از امور با مردان شریک است و میتواند از کمالات برخوردار شود، عنوان داشت: اگر در بعضی از موارد تفاوتی بین زن و مرد هست به خاطر تفاوت‌های خلقی آن‌ها است که این تفاوت نیز از حکیمانه بودن کار خدا است.

این مسئول اضافه کرد: اگر این تفاوت هم وجود نداشت هرگز زندگی بشر صورت نمی‌گرفت، اگر نگاهی به وضعیت زن در اسلام بیندازیم ملاحظه می‌کنیم که تمام احکامی که خداوند برای زنان وضع کرده است بر اساس حکمت و به نفع زن بوده است.

طزری با تأکید بر این مطلب که امروز در جامعه اسلامی ما، زنان از لحاظ معنوی سیاسی و اجتماعی هم پای مردان در حال تلاش و فعالیت هستند و می‌توانند به مدارج بالاتری نیز برسند، گفت: با تمام این امتیازات دشمنان قسم خورده نظام ما را متهم به نقض حقوق بشر کرده‌اند، کسانی این ادعا را می‌کنند که زنان در جامعه آنان دچار بیشترین آسیب‌ها شده و از بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها محروم هستند.

وی تأکید کرد: آنان امروز به اسم برابری حقوق مرد و زن، خیانت‌های بزرگی به زنان می‌کنند به این بهانه که زن باید آزاد باشد و در جامعه بتواند راحت تردد کند، حجاب و عفاف را از زنان گرفته‌اند و آنان را وسیله‌ای برای شهوت‌رانی خود قرار داده در حالی که ادعا می‌کنند که حق آنان را داده‌اند.

خطیب جمعه چرام یادآور شد: شخصیت زن در غرب فقط برای مسائل جنسی است و بر همین اساس امروز ما شاهد خشونت‌های جنسی برای زنان حتی در محیط کار هستیم در صورتی که در جامعه اسلامی زن می‌تواند مرکز بسیاری از خیرات قرار گیرد.

طزری تصریح کرد: زن در جامعه ما می‌توانند در کانون گرم خانواده فرزندان بزرگی را برای جامعه تربیت کند و با کمک به مردان خود پشتوانه عظیمی برای موفقیت‌های آنان باشد که نمونه آن را ما در دفاع مقدس دیدیم.

*عده‌ای بعد از این همه دشمنی آمریکا علیه نظام اسلامی، به دنبال بزک کردن چهره آمریکا در کشور هستند

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، آمریکا گمان کرد که می‌تواند جاسوسان خود را از اسارت نجات دهد، با یک برنامه‌ریزی اقدام به این کار کرد اما خداوند آنان را در صحرای طبس  مفتضحانه شکست داد و رسوایی دیگری برای آنان به وجود آورد، متذکر شد: این واقعه نشان می‌دهد که قبل از انقلاب نیز امریکا در کشور ما از طریق دخالت در امور کشور ما به این ملت خیانت می‌کرده و با شروع انقلاب این خیانت‌ها و دشمنی‌ها بیشتر شد و امروز که اقتدار نظام اسلامی افزایش یافته، دشمنی آنان شدت یافته به طوری که از هر فرصت و ابزاری برای به زانو در آوردن نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

این مسئول مذهبی در چرام، خاطرنشان کرد: گاهی تهاجم فرهنگی گاهی با حمله نظامی و امروز با تحریم‌های غیر انسانی، اما آنچه مهم است که بدانیم این است که ملتی که ایمان به خدا داشته باشد و در راه رسیدن به مقصد تلاش کند یقیناً خداوند او را یاری خواهد کرد همانطور که در واقعه طبس و ۸ سال دفاع مقدس، ما را یاری کرد.

وی با بیان اینکه اگر امروز هم این ارکان وجود داشته باشد هرگز راه به جایی نخواهند برد و بار دیگر شکست خواهند خورد، هشدار داد: در این میان مطلبی موجب تعجب است و آن اینکه با همه این دشمنی‌ها عده‌ای خود فروخته و واگرا در صدد القاء این مطلب به جامعه هستند که دشمنی‌های آمریکا به علت رفتار بد ما است وگرنه آمریکا و مسئولان آن معتدل هستند.

امام جمعه چرام اذعان داشت: آنان حتی توهین‌های مسئولان آمریکا به ملت شریف ایران را نتیجه عملکرد بد ما می‌دانند و از ملت ما می‌خواهند که از آنان عذرخواهی کنیم اما اینان باید بدانند که ملت بزرگ ایران هرگز دشمنی‌های مسئولان آمریکا را فراموش نخواهند کرد و با این ترفند و حقه نمی‌توانند چهره منفور آمریکا را نزد ملت ما موجه جلوه دهند.

*هر گونه گفتار و کردار که موجب تضعیف سپاه شود، آب به آسیاب دشمن ریختن است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام از سالروز تأسیس سپاه انقلاب اسلامی سخن به میان آورد و با اشاره به این مطلب که فلسفه وجودی سپاه، دفاع از انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: هر چه که امروز انقلاب اسلامی ما را تهدید کند سپاه مقتدرانه آن را دفع خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در بدنه سپاه انقلاب اسلامی افرادی خدمت می‌کنند که ایمان به خدا و ولایت مداری و جانفشانی از خصوصیات بارز آنان است و تا زمانیکه اینگونه سپاهی وجود دارد هیچ گونه تهدیدی علیه ما کار ساز نیست، متذکر شد: سپاه نشان داده است که در هر مکان و زمانی می‌تواند از حریم انقلاب دفاع کند و علت دشمنی‌های استکبار و جوسازی آنان علیه سپاه نشان دهنده عملکرد مثبت سپاه است،بنابراین کسانی که در داخل با بعضی از گفتارها و عملکردها باعث تضعیف سپاه می‌شوند باید بدانند کار دشمن را انجام می‌دهند.

*دانشگاه‌ها محل تولید علم است، پایگاه  احزاب سیاسی و سیاست بازی نیست 

امام جمعه چرام با اشاره به فرمان امام (ره ) مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تصریح کرد: می‌دانیم علوم انسانی که در دانشگاه‌ها امروز تدریس می‌شود متاسفانه غربی است و خروجی اینگونه درس‌ها و مباحث جز بی‌دین کردن دانشجویان اثر دیگری ندارد.

وی با تأکید بر این مطلب که یکی از برنامه‌های مهم و اتفاقات مهمی که باید در دانشگاه‌ها بیفتد اسلامی شدن علوم انسانی است، اذعان داشت: دانشجویان یکی از اقشار فرهیخته و تاثیر گذار در جامعه هستند و اگر ما می‌خواهیم امروز دانشجویان نقش تاثیرگذار مثبتی در جامعه داشته باشند باید به سلاح ایمان و علم آن هم علم اسلامی مسلح باشند و به امور سیاسی کشور آگاه باشند اما سیاست زده نشوند.

طزری، یکی از سلاح‌های برنده ما در مقابل غرب را پیشرفت علمی دانست، به طوری که جایگاه مهمی در تولید علم در دانشگاه‌های ما به وجود آمده است و ابراز داشت: باید دانشگاه‌ها را از هر گونه سیاست زدگی و سیاسی بازی به دور داشت، متأسفانه امروز عده‌ای سعی دارند با ورود جریان‌های سیاسی به دانشگاه‌ها و مشغول و درگیر کردن دانشجویان به حزب بازی و سیاسی کاری جو دانشگاه را متشنج کنند؛ غافل از اینکه این امر باعث رکود و توقف چرخ علم خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ذ۴۰

منبع : فارس نیوز