گچساران – ایرنا – معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیمی از عسل تولیدی زنبورداران این استان به استان های تهران ، فارس ، اصفهان ، یزد ، بوشهر، خوزستان و بخشی هم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

محمد جعفر طالبیان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کهگیلویه وبویراحمد به عنوان قطب تولید عسل یاد کرد وافزود:یک هزار و ۸۰۰ زنبوردار این استان دارای ۸۳ هزار کلنی تولید عسل است.

وی از تولید ۷۹۰ تن عسل مرغوب سال زراعی جاری در خبر داد و تصریح کرد: این استان از ظرفیت بالای برای سرمایه گذاری و تولید عسل برخوردار است.

وی بیان کرد: این استان به دلیل داشتن تنوع گیاهان و ظرفیت بالای تولید عسل با کیفیت توانایی تبدیل شدن به یکی از قطب های صادرکننده عسل را دارد.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه شانزدهم تولید این محصول در کشور را دارد.

معاون تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد به شرایط زیست گاهی وآب هوایی این استان چهار فصل مستعد برای پرورش زنبور اشاره کرد و گفت: نبود صنایع بسته بندی عسل یکی از موانع تولید و افزایش صادرات عسل در این استان است.

طالبیان پور با اشاره به مرغوبیت کیفیت عسل این استان و به تبع آن بالا بودن قیمت این محصول بازاریابی مناسب را یکی از دغدغه های زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف عسل در کهگیلویه و بویراحمد نیم کیلوگرم است که این آمار نشان از تولید ۴۰۰ تن عسل مازاد بر مصرف مردم این استان دارد.

۸۱۴۳/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.ir

منبع : خبرگزاری ایرانا