معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اساس حرکتی در انتخاب مدیران و فرمانداران جدید شهرستان‌ها، نیروهای توانمند بومی است.

فتاح محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی ظرفیت و استعدادهای علمی گچسارانی‌ها اظهار کرد: با توجه به گزارش امیدوار‌کننده ریاست دانشگاه آزاد گچساران در زمینه رشد علمی دانشجویان این شهرستان قطعا ما به عنوان دولت وظیفه سرمایه‌گذاری و نظارت در دانشگاه‌ها را داریم و امروز دانشگاه آزاد واحد گچساران از جایگاه خوب و برجسته‌ای در سطح کشور به ویژه منطقه ۱۶ برخوردار است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به تلاش‌های مجموعه هیئت علمی ریاست دانشگاه آزاد و دیگر مسئولان این واحد و بسترسازی‌های که ما در این راستا داریم؛ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان زمینه را برای رسیدن به نقطه مطلوب در سطح کشور فراهم کند.

محمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تغییرات مدیریتی در ادارات و فرمانداری‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و قطعا عملکرد و نگاه مردم در تمامی ابعاد و سطوح بالادستی و پایین دستی مدیریت لحاظ می‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تمامی مسئولان کنونی خدمات و تلاش‌های را داشته‌ و دارای حرمت و کرامت هستند، یادآور شد:  تلاش بر این است که هر کدام از مسئولان که توانسته رضایت مردم را جلب و توانمندی‌های لازم را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم در حوزه خود را نشان داده است، از وی در جایگاه قبلی استفاده شود.

محمدی در ادامه اظهار کرد: نگاه ما نگاهی در استفاده از همه گروه‌ها و اقشار است و مسئولانی که دارای توانمندی در مسئولیت خود هستند؛ کماکان از وجود آنها در آن مسئولیت استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که ارزیابی و تغییر مدیریتی در حوزه فرمانداران در دستور کار استانداری قرار می‌گیرد، گفت: البته این ارزیابی و تغییرات هنوز صورت نگرفته است.

محمدی تأکید کرد: ما بدون مطالعه و این‌که جایگاه افراد را نگاه کنیم یا افراد جدیدی را بدون ارزیابی منصوب کنیم در زمینه تغییر فرمانداران اقدامی انجام نمی‌دهیم.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در زمینه تغییرات مدیریتی استان به ویژه فرمانداران بعد از مطالعه اگر مسئولی نتواند متناسب با جایگاه خود به مردم خدمت کند شاید در چنین شرایط چنینی تغییراتی انجام شود.

محمدی در پاسخ دیگر خبرنگار فارس مبنی بر  این‌که در انتخاب فرمانداران اولویت افراد بومی یا غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قلمرو و جغرافیایی واحد دارد و ما هیچ محدودیتی در استفاده از هر فردی که توانایی خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشد را نداریم اما اساس و اولویت بر استفاده از نیروهای بومی توانمند در حوزه سازمانی وزارت کشور است.

وی بیان کرد: البته این مسئله به معنای این نیست که از توانمندی دیگر سازمان‌ها و گروه‌ها یا از استان‌های دیگر استفاده نشود.

محمدی اذعان کرد: معیار و ملاک استفاده از نیروهای بومی توانمند بوده در صورتی که نیاز و ضرورت حکم کند و از افراد توانمند دیگر استان‌ها نیز استفاده می‌شود.

معاون امنیتی-سیاسی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اساس حرکتی ما در انتخاب مدیران و فرمانداران نیروهای بومی بوده اما این به معنای عدم استفاده از نیروهای غیر بومی نیست.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/ش۴۰

منبع : خبرگزاری فارس