معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: به دلیل بروز آتش‌سوزی‌های زیاد نیاز شهرستان به بالگرد ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، شاهرخ کناری صبح امروز در جمع خبرنگاران به آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند هفته گذشته شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی در سطح شهرستان بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در آخر هفته گذشته سه آتش‌سوزی همزمان در سه منطقه فیروزآباد، سرنجل‌کل و مختار رخ داد، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری نیروهای مقاومت بسیج، ماموران منابع‌طبیعی و سپاه ناحیه شهرستان آتش‌سوزی‌ها مهار شد که به دلیل کمبود امکانات با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

وی عمده آتش‌سوزی‌های اخیر را  ناشی از بی‌احتیاطی شهروندان و مسافران عنوان کرد و گفت: از هم‌استانی‌ها و مهمانانی که مرکز را مقصد سفر انتخاب کردند تقاضا می‌شود به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از روشن کردن آتش در محیط‌هایی که منابع طبیعی را به خطر می‌اندازد خودداری کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در زمان بروز آتش‌سوزی در منطقه فیروزآباد بویراحمد امکان ورود ماشین آتش‌نشانی وجود نداشت، گفت: با توجه به وسعت آتش‌سوزی در جنگل‌ها امکان ورود ماشین آتش‌نشانی وجود نداشت که با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد نیاز شهرستان به بالگرد را ضروری دانست و گفت: شهرستان بویراحمد بیشترین پوشش جنگلی را دارا است که حفاظت و حراست از آن‌ها در بروز حوادث نیازمند امکانات و وسایل مورد نیازد است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته حمایت های مردمی در زمان بروز آتش‌سوزی‌ها بهتر و بیشتر بود، گفت: انتظار می‌رود در زمان وقوع آتش‌سوزی مردم مناطق با هماهنگی لازم نسبت به اطفای حریق همکاری کنند.

کناری با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از جنگل‌ها و مراتع در شهرستان وجود دارد گفت: قریب به ۳۳ درصد منابع طبیعی متعلق به بویراحمد بوده که حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه همگانی است.

این مسئول در ادامه نقش جنگل‌ها در زندگی انسانی و حیات بشر را موثر عنوان کرد و گفت: در تمامی جلسات و برنامه‌ها مرکز استان را به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌کنیم از این رو حفاظت از شهرستان به دلیل دارا بودن جنگل‌های زیاد که نقش موثری در جذب گردشگر و توریست دارد، ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است، گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی لازم همه از منابع طبیعی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/خ۳۰

منبع : فارس نیوز