معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر نظام بودجه در این استان آنگونه که باید مبتنی بر برنامه نیست، گفت: بدون برنامه و چراغ راه نمی‌توان در مسیر توسعه گام برداشت.

علی‌حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، نظام فعلی بودجه در کهگیلویه و بویراحمد را مبتنی بر برنامه مشخص ندانست و اظهار کرد: هم بودجه و هم توزیع بودجه باید مبتنی بر برنامه باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قدم نخست در توسعه، مشخص کردن برنامه توسعه بوده که مهم‌ترین این برنامه‌ها، طرح آمایش سرزمین است.

وی با بیان اینکه تهیه و نهایی شدن طرح آمایش سرزمین یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت است، گفت:‌ البته این موضوع به منزله این نیست که تا قبل از تصویب و آماده شدن طرح آمایش سرزمین برنامه و نقشه راه وجود ندارد بلکه برنامه‌های توسعه و سندهای مصوب در این زمینه وجود دارد و باید بر این اساس اولویت‌ها را شناخت و ضمن برنامه‌ریزی به موقع و صحیح، آن‌ها را عملیاتی کنیم.

نوروزی ادامه داد: محدودیت بودجه‌ها ایجاب می‌کند که مسیرهای توسعه و اولویت‌ها را مشخص کنیم و بودجه‌ها را بر این اساس به آن‌ها اختصاص دهیم.

* بودجه‌ها باید در مسیر توسعه و مطابق برنامه هزینه شوند

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برای توسعه واقعی باید شاهد تغییر و تحول در همه ابعاد و بخش‌ها باشیم زیرا که تنها در این صورت است که توسعه همه جانبه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم همه قابلیت‌ها، وضعیت نامطلوبی در شاخص‌های توسعه دارد، ابراز داشت: به دنبال این هستیم که برنامه‌های توسعه‌ای درازمدت، چشم‌انداز توسعه و طرح آمایش سرزمین را در این استان تهیه کنیم تا چراغ راه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

نوروزی تصریح کرد: باید بلد باشیم که بودجه‌های در اختیار را به گونه‌ای هزینه کنیم که توسعه این استان محقق شود.

وی تغییر و تحول در حوزه فرهنگ را زیربنای توسعه در سایر بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر در همه زمینه‌ها از جمله سرمایه‌گذاری، فرهنگ صحیح آن ایجاد شود بدون شک می‌توان به تحقق توسعه ایمان داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان بیان کرد: برای توسعه همه جانبه و پایدار، باید همه تغییرات فرهنگی، علمی و فیزیکی و مادی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ذ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس