یاسوج – ایرنا – معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی در مناطق روستایی استان در سال ۵۵ حدود ۲۵ درصد بود در حالی که این میزان هم اکنون با ۴۹ درصد افزایش به ۷۴/۲۴ درصد رسیده است.

سید مسعود ارجمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ باسوادی مردان در سال ۵۵ حدود ۴۱/۴۷ درصد بود که این میزان هم اکنون به۸ /۹۳درصد افزایش یافته است.

وی نرخ باسوادی زنان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۵۵ را۷۳ / ۱۵ درصد دانست و بیان کرد: این میزان هم اکنون به۲۷/ ۸۳ درصد رسیده است.

ارجمند اظهار کرد: جمعیت هدف باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور تمام آنان سواددار شوند.

وی عنوان کرد: به منظور باسواد کردن افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴دستگاه اجرایی این استان تفاهم نامه همکاری امضا شده و در یک هزار و ۷۶۹ روستا و ۱۲ شهر استان نیز پالایش اسمی بی سوادان انجام شده است.

ارجمند ابراز داشت: ماموریت سال تحصیلی جاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باسواد کردن هشت هزار نفر است که تاکنون دو هزار و ۲۱۷ نفر زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفته اند.

وی افزود: مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی، فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با دریافت هزینه در امر باسوادی مشارکت کنند.

۷۵۳۵/۵۶۶

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا