رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از نجات زن باردار در محروم‌ترین نقطه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، محمدرضا محمدی اظهار کرد: با تلاش تیم پزشکی مرکز بهداشت و درمان بونه بن جوکار شهرستان بویراحمد، جان مادر بارداری در منطقه سیلاب واقع در ۶۰ کیلومتری این روستا از توابع بخش مارگون نجات یافته و به این مرکز انتقال یافت.

وی گفت: در پی تماس تلفنی بهورز روستای “سیلاب” و درخواست کمک فوری با توجه به شرایط خاص مادر باردار و نیاز به انتقال فوری وی به مرکز بهداشتی درمانی و از آنجا که این روستا از نظر جاده‌ای صعب‌العبور بوده، بلافاصله پزشک مرکز، دکتر علی‌محمد صلاحت‌پور و ماما مژگان علیزاده به سمت سیلاب اعزام و تلاش برای نجات جان مادر باردار آغاز شد.

محمدی ادامه داد: با توجه به شرایط، بعد از طی ۳۰ کیلومتر از مسافت جاده ناهموار، ارتباط تلفنی بهورز و پزشک دچار اختلال می‌شود، همراهان مادر باردار مجبور می‌شوند با تنها وانت که خودروی حامل مسافرین منطقه بوده این مادر باردار را جهت زایمان به مرکز بهداشتی درمانی جوکار انتقال دهند، اما با توجه به شرایط زائو نتوانستند مسیر زیادی را بپیمایند.

این مسئول افزود: با توجه به وخیم بودن حال مادر باردار تیم پزشکی مرکز بهداشتی درمانی بونه بن جوکار نیز با توجه به خرابی‌های جاده و صعب‌العبور بودن این مسیر با رعایت جوانب احتیاط در رانندگی و با سرعت بر سر بالین زائو حاضر می‌شوند و با تلاش کادر پزشکی مرکز بهداشتی درمانی بونه بن جوکار مادر و نوزاد ۷ ماهه نجات یافتند.

محمدی با بیان اینکه مادر باردار به مرکز بهداشتی درمانی بونه بن جوکار انتقال داده شد تا اقدامات لازم پس از زایمان انجام شود، اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، حال مادر و نوزاد خوب گزارش شده است. 

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط

منبع : فارس نیوز