خیانت زن و مرد به هم از ضروریات ازدواجی است که بعد از دوستی شکل گرفته باشد…

سایت مردم استان (ک و ب): فروغ نیلچی زاده روز گذشته در جمع دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در ، به رفتار والدین در خصوص فرزندان اشاره کرد و گفت: والدینی که نقش خود را بخوبی ایفا می کنند، در برابر تغییرات رفتاری فرزندانشان آگاهانه رفتار می کنند.

وی به برخی تساهل ها در برخورد والدین با فرزندان اشاره کرد و گفت: برخی والدین می گویند خودش خوب می داند که چه کار بکند و این جمله یعنی فرزند رهاست و این حرکت اولین موج خطری است که فرزندان با آن مواجه می شوند، به گمانشان می خواهند دنیا را تجربه کنند که گاهی این تجربه به قیمت همه زندگی شان تمام می شود.

این کارشناس مسایل تربیتی افزود: امروز مراودات بین دختر و پسر  به عنوان یک رفتار عمومی پذیرفته شده است و به بهانه های مختلفی چون شناخت جنس مخالف و یا شناخت پیداکردن برای ، برای کار خود دلیل می آورند.

نیلچی زاده به مهم ترین دلایل غلط دخترها و پسرها برای برقراری رابطه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهدافی که به غلط عنوان می کنند شناخت جنس مخالف است؛ در صورتی که با ایجاد روابط دوستی هیچ گاه به واقعیت های رفتاری طرف مقالب نمی رسند.

وی با ذکر مثالی افزود: مردی را می شناسم که پنج سال با دختری دوست بود و بعد از آن با هم ازدواج کردند، بعد از یک ماه که از عروسیشان گذشت اعتراف کرد که آن چیزی که تصور می کردم در مورد همسرم می دانم، اصلا آن چیزی نیست که الان می دانم و شناخت من در دوران دوستی شناخت بسیار ناقصی بود.

این کارشناس مسایل تربیتی به مقایسه بین هوس و عشق پرداخت و گفت: برخی به بعضی از وابستگی های احساسی شدید بین دختر و پسر عشق می گویند که باید بگوییم این تهمت عاشقی است.

نیلچی زاده به بررسی معیارهای عشق واقعی پرداخت و گفت: اگر معیار و ملاک مشخصی داشته باشیم می فهمیم که این عشق است و یا هوسی است که رنگ و لعاب عشق به آن زده اند.

وی افزود: عاشق یعنی کسی که حاضر است به خاطر معشوق جان خود را فدا کند و عاشقی کار دل است نه کار هوس؛ کسی هم که با هوس پیش برود، اگر احساس خطر و یا ترس بکند، معشوقش را به لجن می کشد و از بین می برد.

این کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: راه سالم زندگی کردن را با تهمت سنتی بودن رها نکنیم.

نیلچی زاده افزود: اگر می خواهیم عشق واقعی را ببینیم باید به پدر بزرگ ها و مادربزرگ های که از زیبایی ظاهری چیزی ندارند؛ اما محبت و عشق بین آنها حکمفرماست، رجوع کنیم.

وی کشورمان را دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا دانست و گفت: وای به حال مردهایی که معیارشان رنگ و روغن است.

این کارشناس مسایل تربیتی به ازدواج هایی که با دوستی شروع می شوند اشاره کرد و گفت: خیانت از ضروریات روابطی است که با دوستی شروع می شوند و بی اعتمادی مهم ترین موریانه ای است که در این زندگی ها رسوخ پیدا می کند.