فرماندار شهرستان دنا با بیان حساسیت و گستردگی حوزه سلامت گفت: یک مدیر اسلامی نباید با آسودگی خاطر، تلفن خود را خاموش کند و امور مردم برایش مهم نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدنظام‌الدین رضایی‌حسینی بعد از ظهر امروز و بعد از مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم شبکه بهداشت و دنا در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئولیت‌ها را موروثی ندانست و اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از مدیر جدید این شبکه حضور به موقع در محل کار، جلسات شهرستانی و استانی و همچنین میدان کار است.

فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه وقتی فردی مسئولیتی را می‌پذیرد، باید شرایط آن را هم بپذیرد، افزود: یک مدیر نمی‌تواند با بهانه قرار دادن مشکلات شخصی، در کار خود جدیت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه به علت مأموریت اداری موفق به حضور در مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت دنا نشدم، تأکید کرد: فردی که وقت کافی برای مدیریت کردن ندارد، نباید مدیریت و مسئولیت قبول کند و اگر هم مسئولیتی را می‌پذیرد، باید بداند که نمی‌تواند تلفن خود را خاموش کند و آسوده بخوابد.

سهل‌انگاری در حوزه سلامت به معنی مرگ یک انسان است

وی با قدردانی از زحمات مدیر سابق شبکه بهداشت دنا، حوزه سلامت را حساس و گسترده خواند و بیان کرد:‌ سهل‌انگاری در حوزه سلامت به منزله مرگ یک انسان است که در این راستا مسئولیت‌پذیری حوزه بهداشت و درمان سنگین‌تر خواهد بود.

سیدحسام‌الدین نبوی‌زاده نیز در این دیدار تغییر و تحول را امری عادی در سیستم اداری دانست و گفت:‌ امید است تغییر مدیریت شبکه بهداشت و درمان دنا منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات این بخش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود:‌ فرد جایگزین در مسئولیت شبکه بهداشت و درمان دنا، دارای تجارب ارزشمندی در حوزه سلامت است که از او انتظار داریم با حذف نقاط ضعف مدیریت قبلی، نقاط قوت او را برای رفع مشکلات این حوزه به کار گیرد.

وی بیان کرد:‌ برگزاری منظم شورای سلامت و جدی گرفتن مسائل در کنار پیگیری مجدانه آن‌ از جمله انتظارات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان دنا است.

نبوی‌زاده ابراز امیدواری کرد تا مشکلات و نارضایتی‌های موجود در سیستم سلامت شهرستان دنا با تلاش‌های مدیر جدید برطرف شود.

مشکل کمبود پزشک، یک مشکل عمومی است

فضل‌الله محمد حسینی، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این دیدار برخی مشکلات حوزه سلامت از جمله کمبود پزشک را یک مشکل عمومی خواند و گفت:‌ اکنون در مراکز استان‌ها نیز کمبود پزشک وجود دارد، چه برسد به شهرستان‌ها و روستاها.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آماده است تا کمبود پزشک را با بکارگیری پزشکان بومی برطرف کند.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکل آسفالت بستردرمانی سی‌سخت، اعتبارات لازم به حساب شهرداری واریز شد، ولی متأسفانه شهرداری سی‌سخت اقدام به آسفالت محوطه این مرکز بستردرمانی نکرده است.

وی، محدودیت‌های ملی را از موانع مهم برطرف کردن همه مشکلات حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: برای احداث بیمارستان در سی‌سخت یا پاتاوه به محض آماده شدن زمین مورد نظر در یکی از این دو شهر بسته به نظر وزارت بهداشت اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/ب۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس