رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: مخابرات تعامل بیشتری با دانشگاه آزاد یاسوج داشته باشد.

کرم جانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به جایگاه دانشگاه و دانشجو در پیشرفت و تعالی کشور اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه‌های استان در سال‌های اخیر از پیشرفت خوبی از لحاظ کمی و کیفی برخوردار شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج با اشاره به روند رو به رشد دانشگاه آزاد واحد یاسوج افزود: در حال حاضر حدود ۸ هزار دانشجو در پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج و ۳ هزار دانشجو در پردیس علوم و تحقیقات این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

جانی‌پور فراهم آوردن زمینه رشد و پیشرفت علمی دانشجویان و اساتید را از وظایف اصلی مسئولان دانشگاه دانست و عنوان کرد: همه مسئولان دانشگاه در تلاش هستند که علاوه بر تامین زیرساخت‌های مادی شرایط علمی و سطح علمی دانشجویان را نیز بالا ببرند.

رئیس پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج تصریح کرد: یکی از مقدمات اولیه و اساسی در دانشگاه‌های امروز دسترسی دانشجویان به اینترنت و سایت‌های علمی معتبر است تا از این طریق به راحتی به منابع علمی به روز و متعدد دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیتی که بحث اینترنت و پهنای باند اینترنت در دانشگاه‌ها دارد و نیز گسترش روز افزون فعالیت‌های دانشگاه آزاد یاسوج در زمینه خدمات اینترنتی این دانشگاه نسبت به خرید و راه‌اندازی شبکه اینترنت اقدام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج ادامه داد: به همین منظور دانشگاه آزاد مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت راه‌اندازی شبکه اینترنت به حساب شرکت مخابرات واریز کرد.

جانی‌پور با بیان اینکه نرخ این هزینه به صورت غیر کارشناسی و غیر متعارف است، تصریح کرد: به رغم اصرار دانشگاه آزاد شرکت مخابرات حاضر به ارائه صورتحساب نیست و مبانی محاسبه نیز نامشخص است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج افزود: علاوه بر این ظرفیت و سرعت تامین شده اینترنت مجتمع قدیم دانشگاه نیز بسیار کمتر از ظرفیت سرعت خریداری شده است و این امر نشان می‌دهد که شرکت مخابرات در عمل کم کاری می‌کند.

جانی‌پور در پایان عنوان کرد: این عمل مخابرات تضییع حق دانشجویان دانشگاه بوده و امیدواریم که شرکت مخابرات پاسخگوی این موضوع باشد و از مسئولان استانی به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم این موضوع را پی‌گیری کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/

منبع : خبرگزاری فارس