لنکرانی با اشاره به حصر خانگی سران فتنه گفت:محاکمه آنها با جرم های سنگین صورت می گیرد و حصر خانگی نافی ان نیست.

باقری لنکرانی

باقری

سایت مردم استان (ک و ب): عصر دیروز در جمع دانشجویان پنجمین دوره استان در ،  با اشاره به برخی بی انصافی ها در مورد  فعالیت های دولت بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای هیئت دولت با ایشان به مزاح فرمودند که با این حجم فعالیت و جنب و جوش دولت، دلم برای دولت بعد از شما می سوزد اگر از شما کمتر بگذارد.

وی افزود: با وجود نقاط ضعفی که این دولت داشت، دارای نقاط قوت بسیاری بود که هر کسی که این ها را زیر سوال ببرد بی انصافی کرده است.

در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد تعامل قوا در دو سال آخر دولت دهم گفت: در بحث تعامل قوا هر دو قوه کارنامه خوبی از خود ارائه نکردند که یکی از بدترین جلوه های آن داستان استیضاح وزیر کار و تعاون بود که به خاطر موضوعی بی ربط وزیر را استیضاح کردند، سخنان بیان شده در آن جلسه ربطی به استیضاح نداشت و در جهت حمله به دولت بود؛ از آن طرف سخنان رئیس جمهور نیز بی ربط بوده و پاسخ مجدد رئیس مجلس نیز بحران را شدید تر کرد.

وی در پاسخ به سوال فردی که در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی در ۸ سال دفاع مقدس و حال حاضر سوال کرده بود گفت: اینکه یک نفر در یک موقعیت نقش آفرینی کرد دلیل نمی شود که همیشه همه مواضعش درست باشد بلکه باید بر طبق فرمایش امام علی (ع) حق را مبنا قرار داده و افراد را با آن محک بزنیم.

لنکرانی با اشاره به قضیه بیان داشت: در این مورد برخی ساده اندیشی می کنند و می گویند همه کارهای دولت و بشار اسد درست نیست پس چرا از آنها دفاع می کنیم؟ که در پاسخ باید گفت: امروز میدان کارزار مشترک صهیونیزم، اسلام آمریکایی، خود آمریکا و بخشی از اروپا شده است و تمام کینه شان را بر علیه اسلام ناب به میدان آورده اند.

وی افزود: در سوریه امروز صحنه جنگ علیه مقاومت، حرکت های ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی شکل گرفته است و  مورد هجوم این گروه متحد خبیث قرار گرفته است.

لنکرانی با اشاره به هجمه روانی کشورهای غربی بر علیه سوریه گفت: چگونه است کشوری مثل سوریه که حداقل در آن انتخابات برگزار می شود دیکتاتور است اما کشورهایی چون عربستان و قطر که رنگ انتخابات را به چشم ندیده اند کشورهای دارای دموکراسی؟

وی افزود: و آمریکا در سوریه می خواهند انتقام جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه را بگیرند که اگر سوریه در این صحنه پیروز شود، سر سلسله شکست های متعدد برای تفکر صهیونیستی خواهد بود.

لنکرانی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه برخورد با ۸۸ بیان داشت: در خصوص دو نفری که هم شاکی خصوصی دارند و هم مدعی العموم، تصمیم مراجع ذی ربط بر این بود که با توجه به موقعیتی که قبلا در نظام داشتند،  فعلا نحوه برخورد با آنها حصر خانگی باشد و این نافی محاکمه آنها نخواهد بود و محاکمه آنها با جرم های سنگین صورت می گیرد.