استان کهیگلویه و بویراحمد در بهمن ماه سال جاری میزبان چندین جشنواره بزرگ ملی است که استفاده از این فرصت می تواند تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ و هنر استان داشته باشد.

سایت مردم استان (ک و ب)-؛ در بهمن ماه سال جاری میزبان سی دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور آثار راه یافته به بخش پایانی این جشنواره است که تا ۲۴ بهمن ادامه خواهد داشت و در همان روز سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در این استان آغاز خواهد شد.در این ماه یاسوج، دهدشت و گچساران میزبان سی و دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خواهد بود.
با توجه به جایگاه جشنواره های ملی و بین المللی در امر پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری هر جامعه ای برگزاری چنین جشنواره ای در این سطح می توان فرصت بسیار مناسبی برای استان باشد.
وجود زیرساخت ها و میزبانی خوب جشنواره ها در سال ها گذشته مسئولان برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فجر را بر آن داشت تا برخی از جشنواره های خود در بخش موسیقی، فیلم و هنرهای تجسمی را در این استان برگزار کند.

استقبال بیش از انتظار مردم استان از جشنواره های فجر در سال گذشته امری محسوس بود که اعتراف برخی گروه های جاضر در این استان را درخصوص کم نظیر بودن استقبال مردمی را دربر داشت.

اکنون که پس از رایزنی ها و تامین زیرساخت های مناسب برای میزبانی جشنواره های بین المللی در استان چنین فرصتی پیش آمده باید به این نکته توجه کرد که دیگر دستگاه های دولتی در کنار اداره کل فرهنگ و اسلامی چه وظایفی دارند.
مسئولان استانی دولت یازدهم بارها نشان داده اند که مقوله فرهنگ و هنر از اولویت های کاری آن ها می باشد که برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های تخصصی درخصوص برنامه های بزرگ فرهنگی و هنری در استان با حضور استاندار و معاونین ایشان گواه این ادعا است.
تامین زیرساخت ها، اعتماد مسئولان برگزاری جشنواره فجر و حمایت بیش از پیش و نگاه ویژه مسئولان ارشد استانی برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه را برای میزبانی و با شکوه این جشنواره ها را در استان فراهم کرده است.
برگزاری جشنواره های منطقه ای، ملی و بین المللی در هر استانی نشان از توانمندی های بالای این استان در میزبانی و درک بالای مردم بومی از فرهنگ و هنر است که نمونه بارز آن استقبال کم نظیر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره های فجر بوده است.
باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حضور همه دستگاه ها و نهادهای دولتی در امر فرهنگ و لزوم حمایت این دستگاه ها از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص میزبانی و برگزاری هرچه بهتر جشنواره های پیش رو باید منتظر روزهای پیش رو باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان که در دی ماه سال جاری برگزار شد با انتقاد از عدم همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها با نهادهای دولتی استان خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به این موضوع شد.
امین کمالوندی با اشاره به کمبود اعتبارات اداره متبوع خود تصریح کرد: هزینه های برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی از سوی وزارت خانه ها و از خارج از استان تامین می شود که این اتفاقات حاصل رایزنی ها و تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است ولی متاسفانه در استان شاهد کمترین همکاری از سوی بیشتر دستگاه های دولتی در امر مشارکت برگزاری این جشنواره ها هستیم.

برگزاری چندین جشنواره ملی و بین المللی در استان در بهمن ماه سال جاری فرصت بسیار خوبی را برای استان کهگیلویه و بویراحمد فرام کرده است که همت بیش از پیش مسئولان ارشد استانی و دیگر دستگاه ها و نهادهای دولتی را برای برگزاری و استفاده از این فرصت برای معرفی بیش از پیش استان و بالا بردن سطح فرهنگ عمومی خانواده ها را می طلبد.