استاد اخلاق، حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماه شعبان کارخانه ذوب اخلاق بد است، گفت: اخلاق بد و عصبانیت‌ها را کنار گذاشته و در این ماه شعبان شاد بوده و با نشاط زندگی کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی شامگاه چهارشنبه در مراسم مناجات شعبانیه که با مداحی حاج مهدی منصوری در در محل پارک بوستان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم که زندگی سالم که سبب تکامل انسانمی‌شود داشته باشید و فرزندان صالح و سالمی که وارث این زمین زیبا شوند. وی با بیان اینکه اصلی در زندگی اسلامی وجود دارد که مبنای آن بر شاد بودن است، افزود: انسان شیعه باید در همه حال زندگی خود به ویژه در انجام عبادات شوق و ذوق داشته و امورات و عبادات خود را با نشاط انجام دهد.

این استاد اخلاق با اشاره به لزوم نشاط در زندگی و دستور اسلام در این خصوص تصریح کرد: روانشناسان دو عامل را سبب کاهش طول و عرض زندگی انسان می‌دانند که در این میان عرض زندگی انسان که همان شاد زیستن یا غمگین بودن است، مهم‌تر از طول زندگی انسان که میران عمر وی را مشخص می کند، است.

راشدیزدی با بیان اینکه طول زندگی انسان در عرض زندگی وی تأثیر ندارد، ابراز کرد: اما عرض زندگی انسان که شاد زیستن یا غمگین بودن انسان است بر طول زندگی وی تأثیرگذار است.

استاد حوزه، اخلاق و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام زندگی کردن انسان را مهم می‌داند نه فقط زنده ماندن او را، زیرا نحوه زندگی کردن انسان همراه با شادی و نشاط مورد تأکید و خواسته اسلام است.

وی با نقل حدیثی از امام علی (ع) در خصوص نفی غم و غصه خوردن گفت: امام علی(ع) فرموده‌اند که غم و غصه انسان را از پا در می‌آورد.

راشد یزدی با بیان اینکه اندوه جسم انسان را فانی می‌کند، بیان کرد: جسم انسان در اثر اندوه‌های بی‌ثمر و بی‌نتیجه که ما در آن کلافه هستیم و در آغوش آن قرار داریم، فانی و نابود می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ترس از آینده و تأسف بر گذشته عوامل تخریب و از بین رفتن شادی در انسان است، تأکید کرد: این دو عامل از نظر دین اسلام منکوب و مطرود است زیرا ترس از آینده سبب ایجاد روندی کند و تأسف بر گذشته نیز سبب حسرت و اندوه انسان می‌شود.

راشد یزدی عنوان کرد: متأسفانه نسل جوان ما به نوعی گرفتار تاریک‌بینی آینده است در حالی که اسلام آینده را بهتر از گذشته می‌داند.

وی با بیان اینکه ماه شعبان کارخانه ذوب اخلاق بد است، متذکر شد: اخلاق بد و عصبانیت‌ها را کنار گذاشته و در این ماه شعبان شاد بوده و با نشاط زندگی کنید.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/گ۳۰

منبع : فارس نیوز