رئیس آبفای شهری یاسوج بر لزوم فرهنگ‌سازی نصب انشعاب مجاز در این شهر تاکید کرد و گفت: دست استمداد و یاری به سمت اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

روح‌الله فعال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در به میزان انشعابات مجاز و غیرمجاز در سطح شهر اشاره و اذعان کرد: تعداد مشترکان ۵۱ هزار مشترک آب بوده که در سال جاری نزدیک به ۲ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهر شناسایی شده است.

رئیس آبفای شهری یاسوج با تاکید بر این‌که تنها اهرمی که آب و فاضلاب از آن در خصوص مبارزه با انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کند قطع انشعابات است که انتظار می‌رود شهروندان همکاری لازم با مجموعه آب و فاضلاب را داشته باشند.

این مسئول بر لزوم فرهنگ‌سازی نصب انشعابات مجاز در سطح شهر تاکید کرد و گفت: به منظور نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه صدا و سیما، اصحاب رسانه و مطبوعات باید به کمک آب و فاضلاب آیند و دست استمداد به سوی این مجموعه رسانه‌ای در مرکز دراز می‌کنیم.

فعال با بیان این‌که همواره شاهد افزایش تعداد انشعابات غیرمجاز در سطح شهر هستیم، گفت: انشعابات غیرمجاز از لوله و اتصالات نامرغوب و غیراستاندارد استفاده می‌کنند که این امر باعث شکستگی لوله‌ها و هدرروی آب در سطح شهر می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که در ۹ ماهه سال جاری نزدیک به یک‌هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب در شهر یاسوج تعمیر شده است، گفت: حوادث فوریتی فاضلاب و گرفتگی آن در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ فقره انجام شده است.

پوشش ۸۰ درصدی شبکه فاضلاب یاسوج

رئیس آب و فاضلاب شهری یاسوج اذعان کرد: در حال حاضر در حوزه فاضلاب مشکل خاصی نداریم و فاضلاب به صورت سقلی وارد تصفیه‌خانه می‌شود و از طریق فرآیند هوادهی و کلرزنی با کیفیت مطلوب از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

فعال با تاکید بر این‌که ۸۰ درصد شهر یاسوج به شبکه فاضلاب وصل است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که در دفع فاضلاب و وصل به شبکه اصلی هماهنگی لازم با آب و فاضلاب را داشته باشند چراکه اتصالات در این حوزه مخصوص بوده و باید از طریق ماموران آب و فاضلاب صورت گیرد.

این مسئول عامل گرفتگی‌های فاضلاب را ناشی از اتصال شخصی به شبکه فاضلاب عنوان کرد و گفت: وجود چنین امری باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود که برخی شهروندان مواد زائد و گاهی زباله‌ها را از طریق دریچه‌ها به شبکه فاضلاب وارد می‌کنند که باعث بروز مشکلات و عقب‌زدگی فاضلاب می‌شود.

فعال در بخشی دیگری از سخنان به نحوه قبوض آب و میزان همکاری مردم در راستای پرداخت قبوض اشاره و اذعان کرد: قبوض آب هر دو ماه یکبار توزیع می‌شوند.

مدیر آبفای شهری یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به این که درآمد شرکت آب و فاضلاب از طریق پرداخت قبوض است از شهروندان تقاضا داریم قبوض خود را به موقع پرداخت کنند.

فعال با ابراز گلایه‌مندی از این‌که عمده بدهکاری‌ها از سوی نهادها و ادارات دولتی است، گفت: کسانی که در دو سیکل قبوض آب خود را پرداخت نکنند اول اخطار داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به اخطار ماموران شرکت آب انشعاب قطع می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/غ۴۰

منبع : فارس نیوز