فرماندار کهگیلویه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در زمینه قاچاق کالا و ارز خواستار به روزرسانی قوانین برخورد با جرائم و تخلفات شد و گفت: جرائم اعمال شده در برخی اقلام کالایی ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه ابراهیم جعفری عصر امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان با اشاره به پیامدهای اقتصادی قاچاق کالا اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز پیامدهای مضری برای جامعه در پی دارد.

فرماندار کهگیلویه گسترش فرهنگ تجمل‌گرایی را از تبعات قاچاق کالا برشمرد و افزود: تمایل به جنس ارزان باعث گرایش به تجمل‌گرایی می‌شود.

جعفری با اشاره به ابعاد مختلف امنیت ابراز داشت: گسترش پدیده قاچاق کالا امنیت عمومی را کاهش می‌یابد.

فرماندار کهگیلویه مشارکت مردم را یکی از راه‌های مقابله با پدیده قاچاق کالا خواند و گفت: هر گاه توانستیم مردم را با خود همراه کنیم موفق خواهیم شد.

رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز کهگیلویه ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی باید مردم را ترغیب به مشارکت و همکاری کنیم.

جعفری ارتقای فرهنگ مصرف جامعه از طریق تبلیغ تولیدات داخلی را خواستار شد و ابراز داشت: تولید کنندگان داخلی نیز باید کیفیت تولید خود را افزایش دهند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه انجام پیشگیری‌های لازم برای انسداد مبادی ورودی قاچاق کالا را از دیگر راه‌های مقابله با قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: تعیین راهکارهای بررسی تخلفات از دیگر راه‌هاست.

به گفته جعفری برخی قوانین و مقررات در زمینه جلوگیری و برخورد با تخلفات باید بروزرسانی شود چرا که اعمال جرائم ناچیز در پاره‌ای از موارد تأثیری در جلوگیری از بروز تخلفات و قاچاق کالا نخواهد داشت.

فرماندار کهگیلویه بر پیگیری جدی مصوبات کمیسیون کالا و ارز شهرستان تأکید کرد و گفت: این کمیسیون از مهم‌ترین جلسات بوده و ‌خروجی‌های خوبی در پی داشته است.

جعفری مدیریت مصرف سوخت را امری لازم دانست و با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و لزوم ذخیره‌سازی سوخت کافی برای مناطق محروم از نعمت گاز اذعان داشت: باید فرهنگ استفاده معقول از فرآورده‌های نفتی به مردم تبیین شود.

جعفری از نیروی انتظامی شهرستان خواست در خصوص خروج هر نوع مواد سوختی به خارج از شهرستان جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس