رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز عده ای خودباخته، افراط گرا و تفریط گرا با توهین و دروغ و فریب از مردم می خواهند که شعار راهبردی خود را که "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر استکبار" است کنار بگذارند که اینها باید از سرنوشت شاه عبرت بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و ناشران و نویسندگان دفاع مقدس در مصلای تهران برگزار شد گفت: امروز بیش از هر کسی مهمان خوان شهدا هستیم که حماسه دفاع مقدس را آفریدند و پرافتخارترین برگ از تاریخ ملت ایران بلکه همه ملت های آزادی خواه دنیا را رقم زدند.

سردار نقدی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران را که به تنهایی در مقابل همه ابرقدرت های زمان با مقاومت به پیروزی رسیدند، منحصر به فرد دانسته و اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند، ملت امروز ایران از مردم حجاز در عصر پیامبر (ص) و مردم کوفه در عصر امیرالمومنین (ع) بالاتر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری این نمایشگاه را در قالب ۱۲۰ غرفه و شش هزار عنوان کتاب یادآور شده و افزود: این نمایشگاه قطره ای کوچک از دریای بزرگ معارف دفاع مقدس است که برای دهه ها و قرن ها تشنگان حقیقت را سیراب و انگیزه و نشاط و روحیه و باور عطا می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین استخراج از گنجینه دفاع مقدس را سبب افزایش آن دانسته و تصریح کرد: هر نویسنده، شاعر، هنرمند و ناشری که در کارنامه اش اثری از دفاع مقدس وجود نداشته باشد، کارش ناقص است چراکه از بزرگترین حادثه و حماسه ی ملت ایران بی بهره بوده است.

وی بر انتقال معارف دفاع مقدس به نسل آینده تاکید نموده و ادامه داد: از میان هزاران کتابی که در هر سال منتشر می شود تنها کتاب های دفاع مقدس و شهدا هستند که مورد تقریظ مقام معظم ولایت قرار می گیرند که این نکته ای بزرگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج استقبال از نمایشگاه فوق را در میان برگزاری نمایشگاه های بزرگ فرهنگی و کتاب در تهران قابل توجه دانسته و خاطرنشان کرد: ثبت و انتشار آثار دفاع مقدس قدمی بزرگ و ارزشمند است اما این موضوع ما را از عمل به خواسته ی شهدا مستغنی نمی کند.

وی هدف انقلاب اسلامی را مبارزه با استکبار تا محو کامل آن، دفاع از مستضعفین و گسترش حکومت اسلامی در سراسر گیتی عنوان نموده و بیان کرد: امروز راه شهدا نیمه تمام است و ملت ایران با ایستادگی و مقاومت تا محو کامل استکبار از دنیا، راه شهدا را تمام خواهند کرد و به انتظار شهدا و امام راحل که در سخت ترین شرایط و محاصره و تحریم مقاومت کردند پاسخ می دهد.

سردار نقدی عمل به معارف شهدا را ضروری عنوان نموده و اظهار داشت: امروز عده ای خودباخته، افراط گرا و تفریط گرا با توهین و دروغ و فریب از مردم می خواهند که شعار راهبردی خود را که "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر استکبار" است کنار بگذارند که اینها باید از سرنوشت شاه عبرت بگیرند.

وی تلاش شاه پهلوی برای جلوگیری از شعار مرگ بر استکبار توسط مردم را یادآور شده و تصریح کرد: آنها که پای خود را در جای پای شاه گذاشته اند بدانند ملت ایران پای خود را در جای پای شهدا می گذارند تا پرچم اسلام ناب محمدی در تمام عالم به اهتزاز درآید چراکه تا ظلم و جور و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ملت مسلمان ایران در صحنه حاضر است.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از ۶ تا ۱۳ آبان در مصلای تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: پایگاه اینترنتی بسیج

منبع : سپاه فتح استان ک-و-ب