ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در خطبه‌های نماز جمعه متفق‌القول از صدا و سیمای این استان به دلیل پخش عزاداری‌ها از ۷ شبکه سراسری در دهه محرم قدردانی کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد همان‌گونه که پیش از محرم امسال توسط مدیر این مرکز خبر داده بود، مراسم عزاداری را برای نخستین بار به غیر از شهر یاسوج مرکز استان در پنج شهرستان دیگر پخش زنده داشت.

امسال صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد همان‌گونه نقش یک پدیده را در میان مراکز استانی دیگر بازی کرد و توانست شور و عشق حسینی را در محروم‌ترین نقاط این استان از طریق پخش زنده در قالب ۷ شبکه سراسری به تصویر کشد.

 این اقدام صدا و سیمای استان موجبات رضایت سوگواران حسینی را فراهم کرد و به همین دلیل ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد هر یک به نوبه خود در خطبه‌های این هفته اقدام صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد تقدیر قرار دادند.

به همین منظور حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه باشت از یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری مراسم «ایل» سوگوار در سطح استان و پخش زنده عزاداری شهرستان‌ها در شبکه‌های سراسری و استانی نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورد و اینگونه فعالیت‌ها را خدمت به عزاداران سیدالشهدا (ع) اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام جمعه گچساران با تشکر از کار بزرگ صدا و سیما در پخش مراسم عاشورای گچساران، بیان داشت: باید همه گچساران را در حد این شهر بزرگ ببینند؛ به ویژه عزیزان صدا و سیما که لطف کرده و کار بزرگی انجام دادند.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه لنده هم از تلاش صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد برای پوشش حداکثری برنامه‌های عزاداری در استان تقدیر کرد و ابراز داشت: پخش زنده تصاویر از شبکه‌های سراسری خود عاملی برای نهادینه شدن فرهنگ‌ عاشورا و ماندگاری عزاداری سنتی در سطح کشور خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ذ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس