امام‌جمعه باشت خطاب به سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقر روحانی در شهرستان باشت چاره‌جویی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و تقوا را به معنای واگذاری امور زندگی به خواست الهی برشمرد و اظهار کرد: خداوند متعال نسبت به بندگان خود حکیم، رحیم و بصیر است و چیزی را جز صلاح بندگان نمی‌خواهد بنابراین فرد متقی خدا را تنظیم کننده امور در زندگی خویش قرار دهد.

امام‌ جمعه باشت در خطبه نخست در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی به موضوع قرآن و تأثیرات آن در زندگی بشر پرداخت و گفت: قرآن در حقیقت نوری آشکار است که برای هدایت بشر از تاریکی و ظلمت نازل شده است و این به صراحت در کلام وحی بیان شده است لذا بهترین راه نجات و هدایت به روشنی برای انسان را پناه بردن به قرآن برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود قرآن را شفا دهنده امراض و بیماری‌های روحی از جمله تکبر، کینه و حسد برشمرد و اضافه کرد: روح انسان در حقیقت اصل و مقدم بر جسم است بنابراین شفای بیماری روح باید مورد توجه قرار گیرید و به قرآن باید به عنوان شفادهنده بیماری‌های روحی و جسمی پناه برد.

خطیب جمعه باشت ادامه داد: قرآن کریم بهترین طبیب بشر است و باید به این باور برسیم که قرآن شفا دهنده امراض بشر است لذا قبل از هر دوایی باید به سراغ قرآن کریم برویم چرا که بدون قرآن امکان شفای بیماری نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته شهرستان باشت در اشاره به مناسبت‌های پیش رو به هفته تکریم مساجد با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: مسجد بهترین و محکم‌ترین سنگر پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بوده و به عنوان پایگاه اساسی دینی مامن‌گاهی برای انجام امور در اسلام محسوب می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد تصریح کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه ماه رمضان لازم است عموم مردم جهت غبارروبی مساجد و آماده‌سازی فضای مساجد برای استقبال از ماه رمضان همت کنیم و با حضور در مساجد این مکان مقدس را پررونق کنیم.

خطیب جمعه باشت به نام‌گذاری سال توسط مقام‌معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: بهترین اماکن برای انجام امور فرهنگی مساجد هستند لذا لازم است بیشترین هزینه‌ها در راه فرهنگ در مسجد صرف شود اگر چه این اقدام تاکنون با کمی ضعف انجام شده است.

عبودی خطاب به مسئولان فرهنگی بخصوص سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: فقر روحانی در روستاهای باشت چاره‌جویی شود و نگذارند مساجد خالی از روحانی شوند چرا که خالی بودن مساجد روزنه نفوذ برای دشمن خواهد بود.

وی همچنین به ۳۱ خرداد و سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید چران اشاره کرد و ضمن گرامی‌داشت و یاد آن بزرگوار افزود: بی‌شک یاد و خاطره شهید چمران تا قرن‌ها در ذهن ملت مسلمان ایران خواهد ماند.

امام‌جمعه باشت در ادامه به هفته قوه‌قضائیه پرداخت و ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: احساس امنیت و آرامش مردم از وجود در موقع حضور در دادگاه‌ها بزرگ‌ترین امتیاز برای قوه قضائیه خواهد بود.

خطیب جمعه باشت در پایان منصوب شدن غلامرضا تاجگردون را به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و از مسئولان و مردم خواست تا با حفظ اتحاد از ظرفیت‌ها استفاده کنند و این فرصت مفید را برای شهرستان را غنیمت بشمارند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۷/س۴۰

منبع : فارس نیوز