گچساران- ایرنا- رییس اداره محیط زیست گچساران گفت: تشکیل کمیته بحران پلنگ که به تازگی در سازمان محیط زیست کشور فعال شده می تواند بهترین راه نجات این گونه جانوری کمیاب باشد.

عبدال دیانتی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از بین رفتن دو قلاده پلنگ در قلمرو زیست محیطی گچساران در دو ماه گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: تصادف جاده ای و پیداشدن لاشه سوزانده شده یک قلاده پلنگ نگرانی دوست داران این گونه کمیاب را دربرداشته است.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت و پراکندگی مناطق حفاظتی محیط زیست صیانت از گونه های حیات وحش نیازمند همکاری همگانی بویژه مردم روستایی است.

دیانتی نسب ابراز کرد: نصب شدن تابلوهای هشدار دهنده حیوانات ، افزایش تشکل های زیست محیطی و پاسگاهای محیط بانی می تواند بهترین راهکار کاهش شکار این گونه کمیاب شهرستان باشد.

رییس اداره محیط زیست گچساران گفت: در صورت تامین اعتبارات تابلوهای هشدار دهنده مسیر تردد گونه های حفاظت شده جانوری، در محورهای ارتباطی این شهرستان نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: از بین رفتن این گونه های جانوری در زیستگاه های شهرستان موجب انقراض این گونه های کمیاب در این منطقه بکر طبیعی خواهد شد.

دیانتی نسب گفت: مسافران و گردشگران که قصد عزیمت به راههای منتهی به مناطق حفاظت شده را دارند باید سرعت مطمئنه حرکت کنند و مواظب رفت و آمد ناگهانی وحوش باشند .

۷۴۶۱/۶۷۱

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا