معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۴۵ معاون پرورشی و ۲۵۵ مشاور در مدارس کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های پرورشی و مشاوره‌ای مدارس را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نشستی با حضور معاونان پرورشی و تربیت بدنی ۱۳ شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویراحمد با هدف هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌ها و راهکارهای فعالیت‌های تربیتی و تربیت بدنی در یاسوج برگزار شد.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۴۵ معاون پرورشی و ۲۵۵ مشاور در مدارس کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های پرورشی و مشاوره‌ای مدارس را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان اظهار کرد: اجرای طرح نور، طرح پیوند خانه، مسجد و مدرسه، برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های پرورشی در مدارس است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های پرورشی در بارور کردن اعتقادات فرهنگی، اجتماعی و دینی تأثیر بسزایی دارد به همین دلیل مربیان پرورشی بایستی با فلسفه و ادب، بصیرت، تعلیم و تربیت آشنایی نیز داشته باشند.

وی تصریح کرد: شیوه‌های تربیتی باید به‌گونه‌ای باشد تا روح معنویت در دانش‌آموزان ایجاد و شیوه‌های رفتار و سبک زندگی آنان به صورت سالم ایجاد ‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار کرد: مربیان پرورشی باید خود عامل بوده و در مدارس نقش الگویی داشته باشند.

هادی زارع‌پور عنوان کرد: باید در شیوه‌های تربیتی معارف قرآنی درون‌سازی شود و آموزه‌های بلند قرآنی بایستی در متن زندگی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با استفاده از مبانی دینی و محوریت قرار دادن وظیفه این نهاد مقدس باید به شیوه‌ای عمل کرد که فعالیت‌های پرورشی منجر به تربیت صحیح و قرآنی شود.

وی خاطرنشان کرد: با تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی به دستور شهیدان رجایی و باهنر، انجام فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در همه جنبه‌های سیاسی، اعتقادی، تربیتی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده این نهاد گذاشته شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۳۰

منبع : خبرگزاری فارس